Rozporządzenie wdrażające E-Taryfę wymaga dalszych prac

Rozporządzenie wdrażające E-Taryfę wymaga dalszych prac
PAP
23.11.2020, o godz. 10:05
czas czytania: około 2 minut
0

Opublikowane rozporządzenie wdrażające E-Taryfę oraz projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wymagają dogłębnej analizy i konsultacji. Część zapisów budzi kontrowersje - uważa Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Pod koniec ubiegłego tygodnia opublikowano w Dzienniku Ustaw Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 13 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną.

Rozporządzenie wprowadza do polskiego prawa tzw. E-Taryfę, czyli nową taryfę dystrybucyjną adresowaną wyłącznie do operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

– To jeden z naczelnych postulatów “Białej Księgi Elektromobilności” PSPA. Taryfa, dostosowana do realiów rynku elektromobilności znajdującego się we wczesnej fazie rozwoju, ma korzystnie wpływać na dynamikę rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury pojazdów elektrycznych w Polsce – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. – W tej chwili analizujemy czy projekt, będący efektem dialogu, jaki branża prowadziła z administracją od kwietnia 2019 r., spełnia te przesłanki.

20 listopada br. opublikowano także projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw, który modyfikuje ramy prawne funkcjonowania polskiego rynku e-mobility. Znalazły się tam rozwiązania postulowane przez polską branżę zrównoważonego transportu i zawarte “Białej Księdze Elektromobilności”. Mowa tu m.in. o przepisach ułatwiających instalację infrastruktury ładowania w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, zasadach ustanawiania stref czystego transportu, tworzeniu buspasów na drogach krajowych oraz wprowadzeniu definicję carsharingu i zachęt dla operatorów.

W projekcie wprowadza się definicję carsharingu i zachęty dla operatorów w postaci zwolnienia z opłat za parkowanie oraz możliwości poruszania się po buspasach. Samochody z carsharingu, oraz auta elektryczne i wodorowe będą mogły jeździć po buspasach do końca 2025 r.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2025