Realizacja inwestycji rozpocznie się 29 lutego od przebudowy sieci w ciągu ul. Motławskiej. Od tego dnia odcinki ul. Motławskiej objęte przebudową będą całkowicie wyłączone z ruchu kołowego. Dotychczasowy ruch zostanie utrzymany jedynie w ciągu ul. Chmielnej (od ul. Podwale Przedmiejskie) i w ul. Stągiewnej (jednokierunkowo do ul. Długie Ogrody). Ulice te będą pełnić funkcję drogi lokalnej dla obsługi komunikacyjnej zlokalizowanej w tym rejonie, zabudowy mieszkaniowej i biurowo-usługowej.
Ul. Chmielna będzie stanowiła główny dojazd pojazdów budowy dla innych inwestorów, równolegle prowadzących prace budowlane na terenie Wyspy Spichrzów.
Dojazd do ul. Spichrzowej i ul. Ciesielskiej od strony ul. Długie Ogrody będzie możliwy poprzez wyznaczony objazd ul. Łąkową, ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielną.
W obrębie robót zostają zachowane ciągi piesze do istniejącej zabudowy, w tym do licznych punktów usługowo-handlowych oraz biur i restauracji.
Po całkowitym zakończeniu przebudowy sieci, a także wykonaniu niezbędnego zakresu robót drogowych I etapu, przewiduje się przejście do kolejnego – II etapu realizacji inwestycji tj. przebudowy ulicy Stągiewnej. Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas II etapu powstanie w późniejszym terminie. Planowany termin obowiązywania tymczasowej organizacji ruchu dla etapu I to jeden miesiąc.
Przypomnijmy, że 31 marca 2015 roku podpisana została umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym pomiędzy Miastem a konsorcjum Multibud-Immobel. Umowa zakłada, że konsorcjum w okresie 8,5 roku zagospodaruje północną część Wyspy Spichrzów oraz wykona m.in. przebudowę Długiego Pobrzeża, Mostu Stągiewnego, skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną. Inwestycja obejmuje też budowę ogólnodostępnej kładki dla pieszych, łączącej północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem i mariny na południe od Mostu Stągiewinego. Szacowana suma nakładów na całe przedsięwzięcie to ok. 400 mln zł, w tym wartość obiektów celu publicznego to ponad 33 mln zł.
Komentarze (0)