Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

RWE optymalizuje ładowanie samochodów elektrycznych energią słoneczną

RWE optymalizuje ładowanie samochodów elektrycznych energią słoneczną
ml
06.10.2015, o godz. 13:57
czas czytania: około 3 minut
0

Koncern RWE testuje nowe rozwiązania, które pozwolą na optymalizację procesu ładowania samochodów elektrycznych z wykorzystaniem zielonej energii oraz umożliwią harmonijną integrację technologii e-mobility z siecią elektroenergetyczną.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Podczas tegorocznej edycji międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA, RWE, zaprezentowało pionierskie rozwiązania w zakresie zarządzania energią elektryczną, skierowane zarówno do klientów indywidualnych jak i biznesowych. Mowa m.in. o RWE eBox czyli kompaktowej i łatwej w montażu stacji ładowania pojazdów elektrycznych zaprojektowanej z myślą o klientach indywidualnych. Dodatkowym elementem systemu jest moduł sterujący easyOptimize, który komunikuje się z inteligentną stacją ładowania eBox i gwarantuje, że podczas ładowania, w pierwszej kolejności wykorzystywana jest dostępna energia słoneczna. Użytkownik może także określić dokładny moment zakończenia procesu ładowania. Samochód można również zasilić energią solarną w nocy, pod warunkiem, że dom wyposażony jest w system magazynowania energii. Aktualnie w ramach projektu pilotażowego Smart-E w Mülheim, dziesięć gospodarstw domowych testuje w praktyce tę strategię zarządzania energią elektryczną.

Z myślą o zarządzaniu ładowaniem flot samochodowych, RWE, wprowadziła inteligentny system zarządzania energią, który rozwiązuje problem obciążenia szczytowego sieci elektroenergetycznej. Rozwiązanie wykorzystywane m.in. przez firmę Daimler pozwala operatorom flotowym zaprogramować kto, gdzie, kiedy i jakim napięciem będzie mógł naładować samochód. W zależności od sytuacji zaadaptowana może zostać odpowiednia strategia ładowania. Pod uwagę brane są: prognoza pogody, krzywe obciążenia sieci oraz zdefiniowane limity ładowania.

Wdrażanie projektu

Technologię ładowania pojazdów elektrycznych RWE wykorzystuje w pięćdziesięciu lokalizacjach także niemiecka sieć marketów spożywczo-przemysłowych Aldi. Firma wytwarza energię elektryczną za pomocą paneli PV zamontowanych na dachach marketów, a następnie dostarcza ją do bezpłatnych stacji ładowania RWE zlokalizowanych na parkingu.

RWE prowadzi również projekt badawczy dotyczący wykorzystania energii odnawialnej do zasilania samochodów elektrycznych w stanie Kalifornia w USA. Po tamtejszych drogach jeździ 132 000 samochodów elektrycznych, a do 2020 r. ma ich być 1 mln. Dostarczenie im przyjaznej dla środowiska, zielonej energii będzie wymagało zastosowania nowoczesnego systemu zarządzania nią. W tym celu RWE wspólnie z Daimlerem i Uniwersytetem Kalifornijskim rozpoczęły pilotażowy projekt, który ma na celu wykorzystanie energii wiatru i słonecznej wytwarzanej przez instalacje zamontowane w kampusie uczelni do ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach projektu na terenie kampusu zamontowano 26 punktów ładownia typu AC oraz trzy innowacyjne punkty typu DC, które po 20 min. ładowania zapewniają zasięg ok. 100-130 km. W celu inteligentnego zharmonizowania funkcjonowania stacji ładowania z siecią elektroenergetyczną, RWE, testuje w ramach projektu nowy sposób transmisji danych zgodny z normą ISO / IEC 15118. Dzięki nowemu standardowi stacje automatycznie sprawdzają dostępność energii elektrycznej i wykorzystują ją do ładowania pojazdów. W przypadku gdy energia potrzebna jest w innym miejscu, proces ładowania zostaje przerwany. Sam proces ładowania jest niezwykle prosty – po podłączeniu samochodu automatycznie rozpoczyna się jego ładowanie. Stacja samodzielnie identyfikuje pojazd i nalicza opłatę. Wysoki poziom wygody jest częściowo zasługą portalu internetowego dla użytkowników e-samochodów, który zaprojektował lokalny partner inicjatywy – start-up technologiczny Kn Grid.

Na fali tego projektu narodził się kolejny, przy którym współpracują RWE i Kn Grid. Inicjatywa ma na celu pozyskiwanie danych od operatorów systemu dystrybucyjnego w celu ustalenia ilości energii elektrycznej dostępnej w sieci do ładowania pojazdów elektrycznych. Dane te stanowią podstawę do zapobiegania zbyt dużemu poborowi energii z sieci, a przez to jego destabilizacji.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024