Susza, ocieplenie klimatu, nasilające się pogodowe anomalia coraz mocniej oddziałują na aglomeracje miejskie. W tej sytuacji konieczne jest podejmowanie działań zmierzających do kompensacji skutków i przeciwdziałania procesom, których ostatecznym efektem może być głęboki kryzys cywilizacyjny. W tym kontekście kluczowe jest jak najlepsze wykorzystanie potencjału miast, co wiąże się z niwelowaniem przeszkód w ich efektywnym funkcjonowaniu. Odpowiedzi na pytania dotyczące powyższych kwestii poznają uczestnicy Webinarium pt. Miasto bez barier.
Walka o realne klauzule waloryzacyjne pomiędzy wykonawcami a zamawiającymi odbywa się m.in. na salach rozpraw Krajowej Izby Odwoławczej. Analiza ostatnich wyroków wydanych przez ten organ pozwala na poczynienie kilku refleksji w tym temacie.
Wodór będzie w przyszłości jednym z najważniejszych paliw w transporcie, również w komunikacji publicznej. Ogniwa zasilane wodorem są bezemisyjne, zapewniają coraz większy zasięg, tankowanie pojazdu trwa kilka minut, a potrzebna do tego infrastruktura wymaga mniejszych nakładów niż do ładowania elektryków. Zwłaszcza trzy ostatnie z tych cech są doceniane szczególnie przez rynek transportu zbiorowego. Kolejne koncerny i start-upy, również w Polsce, pracują nad modelami z napędem wodorowym, a coraz więcej samorządów inwestuje w testy lub zakup autobusów wodorowych.
Miejski Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Kole i NFOŚiGW podpisali dwie umowy związane z budową Kolskiej Geotermii. Pierwsza dotyczy zwiększenia bezzwrotnej dotacji w kwocie ponad 13 mln 300 tysięcy złotych, druga natomiast zwiększenia niskooprocentowanej pożyczki o przeszło 18 mln zł.
Program "Ciepłe Mieszkanie" ma dać właścicielom mieszkań w budynkach wielorodzinnych szansę na dofinansowanie wymiany pieców węglowych na bardziej przyjazne środowisku systemy ogrzewania. Program już ruszył. Jego bezpośrednią realizacją w terenie zajmą się gminy. To one zbierać będą deklaracje i wnioski.