Dwa autobusy elektryczne marki Karsan Electric przejechały po Sopocie. Bateria w pojazdach pozwala na przejechanie do 300 km na jednym ładowaniu. Testowy przejazd zorganizował ZKM Gdynia.

Jak poinformowała Anetta Konopacka z sopockiego magistratu, testowane pojazdy to mikrobus o długości 5,8 m z miejscem dla 20 osób oraz midibus o długości 8,3 m, który może pomieścić 52 osoby.

– Niewielka wysokość pojazdów pozwala im zmieścić się pod wiaduktami na ul. Podjazd i pod pl. Przyjaciół Sopotu. Takie autobusy mogłyby obsługiwać sopockie linie. Miasto od wielu lat stara się maksymalizować udział taboru elektrycznego – dodała Anetta Konopacka.

Kilka lat temu wydłużona została linia trolejbusowa 31 do Ergo Areny – od al. Niepodległości autobusy jeżdżą na akumulatorach – bez trakcji.

Sukcesywnie elektryfikowana jest też linia międzymiastowa 181 – na której już 67 proc. pojazdów to trolejbusy, mimo iż dotychczas była to linia autobusowa.

Autobus elektryczny produkuje 90 proc. mniej pyłów i związków azotu, niż autobus diesla. Zakup autobusów elektrycznych to kolejny krok w dążeniu do wdrożenia zeroemisyjnego transportu w Sopocie.

– Elektryczny tabor autobusowy to wyższy komfort użytkowania, jest cichy oraz pozwala dbać o czystość powietrza, co szczególnie ważne w miejscowościach uzdrowiskowych. Planujemy wprowadzenie midibusów elektrycznych do obsługi linii 144 i 185 w Sopocie. Testujemy pojazdy elektryczne i przygotowujemy się do składania wniosku o dofinansowanie ich zakupu – dodał wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.

Czytaj więcej

Skomentuj