Do Sosnowca dotarło właśnie kolejnych sześć 12-metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo. Może nimi podróżować 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Wyposażone zostały w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB, dostęp do Internetu przez Wi-Fi.
Autobusy to tzw. równoległa hybryda – pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem Diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego.
Dużą zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, że silnik Diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach – pojazd zasilany jest wówczas bezgłośnie energią elektryczną. Dzięki takiemu rozwiązaniu zużycie paliwa jest od 30 do 40 proc. niższe niż w przypadku autobusów napędzanych tradycyjnym dieslem. Autobus jest też bardziej przyjazny dla środowiska – emisja spalin jest o 40 – 50 proc. mniejsza w porównaniu z autobusami napędzanymi silnikami Diesla.
– Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do ciągłego zatrzymywania się i ruszania, dlatego stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w ruchu o dużym natężeniu – mówi Małgorzata Durda z Volvo.
W tej chwili Sosnowiec dysponuje już 30 autobusami hybrydowymi Volvo, w tym pierwszymi w Polsce przegubowymi hybrydami (10 autobusów). Do połowy października Volvo dostarczy do Sosnowca kolejnych 5 pojazdów.
Wszystkie autobusy dostarczone do Sosnowca zostały wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Ich seryjna produkcja rozpoczęła się w 2010 r. Do tej pory firma dostarczyła już ponad 2500 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
Komentarze (0)