Kampania odbywa się pod hasłem „Oszczędź sobie i środowisku, spalaj kalorie a nie benzynę”. Akcja oparta jest o komunikaty radiowe, ponieważ radio to często jedyna przyjemność kierowców stojących w niekończącym się korku. Spoty informują o korzyściach rezygnacji z samochodów na krótkich dystansach. Radiosłuchacze będą mogli również wziąć udział w konkursach na antenach radia Złote Przeboje i Radia ZET. Nagrodami będą rowery.
W nawiązaniu do hasła kampanii, dzięki współpracy z kawiarnią W Biegu Cafe w Warszawie i Sopocie po wypiciu porannej lub popołudniowej kawy można będzie wypożyczyć tandem i spalić trochę kalorii.
Kulminacją kampanii jest Dzień bez Samochodu, obchodzony 22 września. Tego dnia zarówno największe miasta jak i te małe zaoferują swoim mieszkańcom coś specjalnego. W większości z nich przejazdy komunikacją miejską będą darmowe, a wolny czas wypełnią happeningi i pikniki łączące rozrywkę z edukacją. Tego dnia także Ministerstwo Środowiska razem z Urzędem m.st. Warszawy zaprasza na miejską konferencję prasową i happening przy metrze Centrum.
W tym roku do akcji dołączyli: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, PKP S.A., PKP Intercity, ngo.pl, W Biegu Cafe, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Więcej informacji na stronie www.mos.gov.pl/bezsamochodu
Komentarze (0)