3,5-kilometrowa obwodnica Starachowic jest drogą główną ruchu przyspieszonego o szerokości 7 metrów. Rozpoczyna się od wyjazdu ze Starachowic w kierunku Tychowa, gdzie wybudowano rondo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 744. Trasa omija miasto i tereny Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice”, są na niej jednak dwa zjazdy do strefy. Koniec trasy do włączenie do drogi krajowej nr 42.
Odciążenie centrum
„Obwodnica odciąża centrum miasta przede wszystkim od ruch samochodów ciężarowych. Pozwala też lepiej skomunikować tereny Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice” i firm zlokalizowanych na tych terenach” – powiedział PAP prezydent Starachowic Marek Materek. Dodał, że wybudowana obwodnica pozwala też na lepsze skomunikowanie z drogą krajową nr 42.
„Gdy wybudowany zostanie łącznik między tą obwodnicą, która została dzisiaj wybudowana, a obwodnicą Wąchocka, która jest w trakcie budowy, to Starachowice będą miały szybkie i łatwe połączenie ze Skarżyskiem-Kamienną” – zaznaczył Materek.
Estakada
Nad rzeką Kamienną i torami kolejowymi linii nr 25 wybudowano 680-metrową, trzynastoprzęsłową estakadę. Inwestycja obejmowała też m.in. budowę chodników, ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów, miejsca obsługi podróżnych, a także płotków naprowadzających i ekranów akustycznych, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i oświetlenia wraz z przebudową sieci elektroenergetycznych.
„Obwodnica poprawi komfort podróży tą trasą, ułatwi komunikowanie się lokalnym przedsiębiorcom, a tym samym przyczyni się do rozwoju Starachowic oraz poprawy jakości życia mieszańców, Wybudowana w ramach inwestycji blisko 700-metrowa estakada, jest największym tego typu obiektem mostowym w regionie” – powiedział podczas otwarcia obwodnicy Andrzej Pruś, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła 175 mln zł, z czego 96 mln zł pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a 79 mln zł z budżetu województwa.
Komentarze (0)