Koncern Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która specjalizuje się w rozwiązaniach dla circular economy, w tym eko-projektowaniu. Przedsiębiorstwa wspólnie uruchomią konkurs Next Gen Cup Challenge. Zostaną w nim wyłonione najlepsze ekologiczne projekty. Zwycięzcy na rozwój technologii otrzymają granty o łącznej wartości 10 mln dolarów.
Celem akcji NextGen Cup Challenge jest opracowanie kubka z materiałów całkowicie przyjaznych środowisku, które można poddać kompostowaniu lub recyklingowi.
Ze statystyk wynika, że każdego roku na świecie produkowanych jest blisko 600 mld plastikowych i papierowych kubków. Do 1 proc. z tej puli przyznaje się marka Starbucks, której produkty dostępne są już w 28 tys. miejsc na całym świecie. To około 6 mld kubków rocznie.
Materiały wykorzystane przy produkcji jednorazowych kubeczków stanowią spore obciążenie dla środowiska, z czym Starbucks mierzy się od lat. W 2010 r. koncern zapowiadał wprowadzenie kubków wielokrotnego użytku (lub kubków w całości możliwych do przetworzenia) w terminie pięciu najbliższych lat. Choć ówczesnych obietnic nie udało się dotrzymać – zapewnia, że tym razem cel osiągnie.
– Nikt nie jest usatysfakcjonowany z postępów, jakie branża poczyniła do tej pory – powiedziała w wydanym oświadczeniu Colleen Chapman, wicedyrektor Starbucksa. – To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata.
To już trzecia taka deklaracja w historii Starbucksa.
Komentarze (0)