Reklama

ad1a GreenPlaner [12.11-21.11.24]

Starbucks chce stworzyć kubek przyjazny środowisku. Zainwestuje 10 mln dolarów w ekoprojekty

Starbucks chce stworzyć kubek przyjazny środowisku. Zainwestuje 10 mln dolarów w ekoprojekty
sr
29.03.2018, o godz. 15:17
czas czytania: około 2 minut
0

W 100-procentach przyjazny środowisku kubek do kawy – nad takim rozwiązaniem pracuje Starbucks. Popularny koncern przeznaczy na to 10 mln dolarów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Koncern Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która specjalizuje się w rozwiązaniach dla circular economy, w tym eko-projektowaniu. Przedsiębiorstwa wspólnie uruchomią konkurs Next Gen Cup Challenge. Zostaną w nim wyłonione najlepsze ekologiczne projekty. Zwycięzcy na rozwój technologii otrzymają granty o łącznej wartości 10 mln dolarów.

Celem akcji NextGen Cup Challenge jest opracowanie kubka z materiałów całkowicie przyjaznych środowisku, które można poddać kompostowaniu lub recyklingowi.

Ze statystyk wynika, że każdego roku na świecie produkowanych jest blisko 600 mld plastikowych i papierowych kubków. Do 1 proc. z tej puli przyznaje się marka Starbucks, której produkty dostępne są już w 28 tys. miejsc na całym świecie. To około 6 mld kubków rocznie.

Materiały wykorzystane przy produkcji jednorazowych kubeczków stanowią spore obciążenie dla środowiska, z czym Starbucks mierzy się od lat. W 2010 r. koncern zapowiadał wprowadzenie kubków wielokrotnego użytku (lub kubków w całości możliwych do przetworzenia) w terminie pięciu najbliższych lat. Choć ówczesnych obietnic nie udało się dotrzymać – zapewnia, że tym razem cel osiągnie.

– Nikt nie jest usatysfakcjonowany z postępów, jakie branża poczyniła do tej pory – powiedziała w wydanym oświadczeniu Colleen Chapman, wicedyrektor Starbucksa. – To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata.

To już trzecia taka deklaracja w historii Starbucksa.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024