Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Stoen Operator inwestuje w cyfrowe innowacje dla rozwoju energetyki

Stoen Operator inwestuje w cyfrowe innowacje dla rozwoju energetyki
Zuzanna Łaba
09.08.2023, o godz. 15:55
czas czytania: około 3 minut
0

Energetyka i cyfryzacja to dwa obszary gospodarki, które łączą się i współdziałają. Digitalizacja wkracza do branży energetycznej i wspiera transformację tego sektora za pośrednictwem zaawansowanych narzędzi i rozwiązań. Wpływają one na rozwój systemu energetycznego, usprawnienie procesów wewnętrznych, zwiększenie bezpieczeństwa, jak również odporności infrastruktury – zwłaszcza na zagrożenia cyfrowe. Przykładem metodycznej realizacji założeń strategii rozwoju za pomocą rozwiązań z obszaru IT jest Stoen Operator. 

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Sprawna i uporządkowana obsługa klienta to jeden z obszarów wyzwań, z którymi mierzy się branża energetyczna. W związku z wymogami ustaw obowiązujących ten sektor, gromadzenie i bezpieczne przechowywanie danych, umów, historii rozliczeń czy udostępnianie klientom i podwykonawcom cyfrowych kanałów obsługi to jedynie część z nich. Stoen Operator postawił na kompatybilność z wymogami związanymi z cyfryzacją sektora energetycznego i wdraża nowy system klasy CRM – Salesforce Customer 360. Zastąpi on systemy istniejące już w zasobach warszawskiego OSD i usprawni m.in. obsługę procesową klienta w ramach realizowanego przez całą branżę Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Firma, która odpowiada za wdrożenie tego projektu to PwC Polska.

Nowy CRM przyczyni się zwłaszcza do sprawnego sposobu zarządzania procesami klienckimi. Zgromadzi wszystkie dane dotyczące klientów, historii ich rozliczeń, umów i zgłaszanych spraw, a także przedstawi je w opcji widoku 360 stopni. Docelowo zautomatyzuje liczne procedury i posłuży jako wsparcie cyfrowych kanałów obsługi klienta i podwykonawcy. Ma umożliwić także szybką możliwość reakcji na potrzeby obsługi dystrybucji energii oraz digitalizacji procesów biznesowych end to end, jak również pozwolić na otwarcie rozwiązania na Internet rzeczy (Internet of Things – IoT).

AI i uczenie maszynowe

W Stoen Operator dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym możliwa jest nie tylko sprawniejsza obsługa procesowa klienta. Stołeczny operator systemu dystrybucyjnego postawił także na optymalizację pracy w zakresie danych z umów obligacyjnych i aktów notarialnych. Nawiązał w tym obszarze współpracę z firmą Globema, która wdrożyła w spółce narzędzie iDoc. Innowacyjna usługa to platforma informatyczna, która wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) i znacząco usprawniła prace zespołu Regulacji Prawnej Nieruchomości Stoen Operator.

Wyuczone modele AI kategoryzują rodzaje dokumentów oraz rozpoznają i interpretują ponad 30 informacji różnego typu. Po przetworzeniu dokumentów przez iDoc, użytkownik ma możliwość weryfikacji odczytanych wartości. Jeśli wszystko się zgadza, akceptuje i przekazuje dane wraz z otagowanym dokumentem do wewnętrznej bazy firmowej.

Wdrożenie platformy pozwoliło Stoen Operator:

  • przyspieszyć i uprościć kategoryzację umów,
  • zastąpić tradycyjną analizę dokumentów ich cyfrową interpretacją,
  • zautomatyzować manualne uzupełnianie danych w systemie IT,
  • zapewnić większą bezbłędność danych umieszczonych w bazie.

63 proc. skróconego czasu

Narzędzie skróciło z 40 do 15 godzin roboczych (o 63 proc.) czas poświęcany na archiwizację dokumentów dotyczących nieruchomości. Zespół, który wykorzystuje w pracy to rozwiązanie, wzbogaca również swoje kompetencje w zakresie pracy z technologią AI.

Z potencjału sztucznej inteligencji stołeczny OSD korzysta również podczas monitoringu i diagnostyki stanu urządzeń elektroenergetycznych. Algorytmy AI analizują dane dotyczące stanu urządzeń i są w stanie dostarczyć precyzyjne informacje na temat rodzaju awarii, lokalizacji problemu oraz sugerować najlepsze kroki naprawcze. Umożliwia to szybsze i bardziej efektywne naprawy, co z kolei skraca czas przestojów i minimalizuje negatywne skutki dla klientów. Dzięki temu OSD jest w stanie zapewnić niezawodne i bezpieczne dostawy energii elektrycznej dla mieszkańców i przedsiębiorstw w Warszawie.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024