Kampania, która rozpoczęła się w październiku 2007 jest odpowiedzią na potrzeby klientów RWE Stoen. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Spółkę „popularyzacja korzystania z energooszczędnych urządzeń, uczenie klientów oszczędności” jest jednym z pożądanych sposobów pokazania, że firma myśli o ich potrzebach. Ważnymi przesłankami do powstania akcji były też: niski poziom wiedzy Polaków na temat możliwości bardziej racjonalnego korzystania z energii elektrycznej, gotowość do edukacji w tym zakresie oraz działania Grupy RWE wspierające europejską politykę poszanowania energii.
Głównym motywem zarówno kampanii są slogany nawiązujące do wielu codziennych sytuacji, w których mała zmiana przyzwyczajeń pozwala zmniejszyć zużycie prądu i tym samym zaoszczędzić, np.: „Gotowanie bez pokrywki? 30% wyparowanej energii”, „Po godzinach nie pracują! Kończysz pracę – wyłącz komputer i drukarkę”.
Akcja rozpoczęła się w 2007 roku poprzez materiały informacyjne dostępne w Centrach Obsługi Klienta, oraz specjalnie stworzona strona www.swiadomaenergia.pl. Na stronie i we wszystkich punktach obsługi dostępny jest pięćdziesięciostronicowy „Przewodnik Domowy”, zawierający informacje o energii elektrycznej oraz praktyczne porady, dotyczące racjonalnego użytkowania energii.
Najnowsza, część kampanii to spot sponsorski emitowany w TVN 24, TVP2 i TVP INFO Warszawa. Hasłem kampanii jest „Światło w pustym pokoju = 100% energii wypalonej w ciemno”, oraz informacja zachęcająca do odwiedzenia strony internetowej akcji. Wsparciem dla kampanii telewizyjnej są także spoty i reklama w prasie (m.in. Gazeta Wyborcza Warszawa, Życie Warszawy, Dziennik, Super Express), Radiu (Antyradio, Eska Warszawa, Radio Pin, Złote Przeboje Pogoda), Internecie (O2, WP, Onet, Interia, Gazeta.pl).
Partnerem kampanii jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii SA. W działaniach Public Relations RWE Stoen wspiera agencja ComPress.
źródło: marketing-news.pl
Komentarze (0)