Światowy Dzień Wody. Gdańszczanie doceniają kranówkę

Światowy Dzień Wody. Gdańszczanie doceniają kranówkę
szp
16.03.2021, o godz. 8:20
czas czytania: około 2 minut
0

W Gdańsku ruszyła kampania z okazji Światowego Dnia Wody. Tym razem pod nazwą „D/oceń wodę!”. Kampania będzie dostępna w popularnych mediach społecznościowych od 15 do 28 marca. Gościem specjalnym akcji jest Katarzyna Bosacka.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

– Czy Ty doceniasz wodę, czy potrafisz ją oszczędzać, co o niej wiesz? Dołącz do akcji GIWK – tymi słowami do udziału w kampanii zaprasza Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka publikacji na temat zdrowia, urody, nauki, medycyny i wychowania dzieci.

Kampania w social mediach

Przypadające na 22 marca obchody Światowego Dnia Wody mają uświadomić, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Nazwa kampanii – jak tłumaczą jej organizatorzy – to zabawa słowna nawołująca zarówno do docenienia wody i dostępności do niej, jak również do oceny własnych zachowań konsumenckich. Cała kampania ma inspirować do zmiany nawyków.

– Przez siedem pierwszych dni będziemy mówić o negatywnych działaniach, które szkodzą wodzie, a przez kolejne siedem, o dobrych praktykach i ciekawych właściwościach wody do przetestowania we własnym domu. Kierując się oczywiście naszym mottem „nauka przez zabawę” – mówi Monika Piotrowska-Szypryt, kierownik Działu Promocji i Edukacji Ekologicznej GIWK.

Kampania będzie realizowana na TikToku, Facebooku oraz Instagramie. Codziennie będzie w tych mediach publikowany nowy filmik, który ma poprawić humoru i serwować dawkę wiedzy o wodzie. Dla internautów przewidziany jest także konkurs z nagrodami (kubki termiczne, teczki na dokumenty oraz zestawy gadżetów kampanii „Gdańsk bez plastiku”).

Mikroplastik do problem

Dodatkowym elementem gdańskich obchodów Światowego Dnia Wody 2021 w Gdańsku jest kampania społeczna dotycząca mikroplastiku – problemu środowiskowego i zdrowotnego, poruszanego w ramach międzynarodowego projektu badawczego FanpLESStic-sea. Kampania jest realizowana pod egidą programu „Gdańsk bez plastiku”.

Na gdańskich citylightach pojawią się stworzone przez uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych plakaty, które zwyciężyły w zeszłorocznej edycji organizowanego przez GIWK konkursu „Dlaczego sieci nie lubią śmieci”.

Jego celem jest edukacja ekologiczna w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie odpadów i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej.

Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu z przesłaniem na temat szkodliwości mikroplastiku bądź sposobów jego eliminacji na podstawie dostarczonego materiału merytorycznego. To mógł być np. mem, kolaż tekstowy, kolaż zdjęciowy, praca na bazie wycinków z gazet lub inna praca plastyczna wykonana dowolną techniką – także za pomocą programu graficznego. W konkursie wzięło udział 79 uczniów z 11 szkół.

plakat „Mikroplastik to problem” – praca nagrodzona w 6. edycji konkursu Dlaczego sieci nie lubią śmieci; Praca Oliwii Bytner lat 16, klasa II AK5 Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych w Gdańsku

Źródło: GIWK

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024