Projekty identyfikacji wizualnej wybranych linii tramwajowych zaprezentowano podczas wernisażu na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie wystawę zobaczyć można do 10 lipca. Następnie zostanie ona przeniesiona na Wolny Dziedziniec Urzędu Miasta. Równocześnie już od 1 lipca prace towarzyszyć będą pasażerom MPK w podróżach po mieście w tramwajach i autobusach.
– Uniwersytet jest od komunikacji, ale tej wizualnej. My jesteśmy od komunikacji w takim codziennym ujęciu, to znaczy od przemieszczania się. Stąd projekt, w którym studenci opracowali koncepcje promocji siedmiu linii tramwajowych. Ich pomysły są absolutnie odjechane, ale przy tym bogate i kompletne. To są plakaty, które znajdą się w naszych pojazdach oraz na tyłach autobusów. To też animacje, które będziemy wyświetlać na naszych monitorach, ale również gry planszowe, gry miejskie i aplikacje na smartfony – tłumaczy Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań.
Według autorów nocna linia tramwajowa 201 to “Wielki wóz”. Linia 11, która wiedzie przez tereny zielone “dotlenia Poznań”, natomiast “dwunastka” zachęca do kulturalnego zachowania. Na “siedemnastce” toczy się “Wojna gangów”, a “osiemnastka” to “Galerianka”, bo można nią objechać poznańskie galerie handlowe.
– Przebieg trasy tramwaju 201 przypomina konstelację Wielki Wóz. Do tego to jest linia nocna, stąd szybkie skojarzenie. Pomysł opiera się też na neonach. W tej identyfikacji zaznaczyłyśmy te punkty, które są otwarte nocą. Sama nazwa – Wielki Wóz – chcemy żeby przyjęła się w żargonie i dobrze kojarzyła, ponieważ 201 jest jedyną taka linią w mieście – przekonują Olga Gawrońska, Ewa Piechocka i Marta Balcer, autorki opracowania dla linii 201.
Komentarze (0)