18-letnia ewolucja targów Gardenia znajduje w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski. Targi wystartowały 16 października i potrwają do piątku, 18 października.
Uroczyste rozpoczęcie targów to okazja do wręczenia złotych medali czy wyróżnień Acanthus Aureus. To również docenienie zasłużonych dla branży firm. Wśród nich znalazł się Abrys. Z okazji jubileuszu 35-lecia wydawnictwa statuetkę odebrali – Magdalena Dutka, Prezes Zarządu oraz Robert Rosa, Wiceprezes Zarządu.
Laureaci Złotego Medalu
Tradycyjnie, podczas Gardenii, wyróżniono innowacyjne rozwiązania, które rewolucjonizują świat zieleni. Nagroda Złoty Medal Grupy MTP to symbol doskonałości i jakości, a nagrodzone produkty wywierają wpływ na rozwój branży.
Eksperci sądu konkursowego pod przewodnictwem profesora Grzegorza Skrzypczaka z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu nagrodzili w tej edycji pięć nowatorskich produktów. Firma TAMARK SA, konfekcjoner TARGET zyskała uznanie jury i otrzymała dwa Złote Medale, pierwszy za Effect 24h 680 EC na chwasty i mech – nieselektywny herbicyd pochodzenia naturalnego oraz za preparat na szkodniki Emulpar, który z kolei bazuje na unikalnym i innowacyjnym sposobie wykorzystania naturalnego oleju roślinnego, dlatego jest w pełni ekologiczny i bezpieczny.
Sąd konkursowy wyróżnił produkty w kategorii stymulatorów wzrostu, rozwoju i plonowania roślin do których zaliczyć można preparaty zawierające kwasy fulwowe – Linia Stymulatorów WOKAS FULVI firmy WOKAS.
W gronie tegorocznych laureatów znalazła się także firma PlantiCo – Hodowla i Nasiennictwo Ogrodnicze Zielonki z produktem Sałata JULECZKA.
Jury konkursowe doceniło także Mieszankę traw gazonowych SPORT z Małopolskiej Hodowli Roślin Sp. z o.o. To proponowane rozwiązanie na intensywnie użytkowane tereny rekreacyjne i sportowe.
Wiele tematów, wiele inicjatyw
Motywem przewodnim targów Gardenia jest “Zielona przyszłość. Branża ogrodnicza nowej ery”. Od wystawców i ekspertów architektury krajobrazu, zieleni miejskiej i przydomowej, specjalistów i hobbystów zwiedzający dowiedzą się, jaka zieleń nadchodzi: minimalistyczna? Automatyczna? Naturalna czy projektowana? Jak przygotowuje się branża na zmiany klimatyczne? Jak reaguje na nowe oczekiwania konsumentów? Jakie centrum ogrodnicze ma szansę przyciągnąć i utrzymać dzisiejszego klienta? Na stoiskach wystawców goście zobaczą nowości na nadchodzący sezon utrzymane w ekologicznym duchu, najświeższe trendy i ciekawostki z branży.
W ramach targów odbywa się XVIII Forum Miejska Sztuka Ogrodowa, organizowane przez redakcję miesięcznika “Zieleń Miejska”. Dokąd zmierza polska architektura krajobrazu? Dlaczego walka z betonozą jest konieczna? W jaki sposób ochronić cenny zasób zieleni miejskiej? Skąd czerpać środki na realizacje projektów w przestrzeni miejskiej? Czym są inwazyjne gatunki obce i dlaczego stanowią zagrożenie na rodzimej bioróżnorodności? Czy sztuczna inteligencja to narzędzie do zarządzania i projektowania terenów zieleni po które warto sięgać? W jaki sposób miasta adaptują się do zmian klimatu? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć podczas XVIII Forum Miejska Sztuka Ogrodowa.
Synergia Gardenii i Poleco
Istotnym kontekstem są – odbywające się niemal jednocześnie, bo w dniach 15-17 października – targi Poleco. To ważne miejsce spotkań przedstawicieli instytucji legislacyjnych, samorządów oraz reprezentantów świata biznesu, nauki i edukacji bezpośrednio związanych z branżą ochrony środowiska i gospodarką komunalną. Targi odwiedzają przedstawiciele przedsiębiorstw m. in.: gospodarki komunalnej, gospodarki odpadami, energetycznych, ciepłowniczych i wodociągowych, a także utrzymania zieleni miejskiej.
Komentarze (0)