Od pewnego czasu w Europie są dostępne pojazdy użytkowe Gator z podwoziem gąsienicowym. John Deere wprowadził na europejski rynek pojazdy XUV 855 i 825i z gumowymi gąsienicami firmy Camso. W USA były one w sprzedaży już od kilku lat.

Dzięki podwoziu gąsienicowemu pojazdy użytkowe Gator mogą być wykorzystywane przez cały rok, gdyż gąsienice nadają pojazdowi lepszą dynamikę, także na trudnym, oblodzonym lub pokrytym śniegiem podłożu. Montaż gumowych gąsienic jest bardzo łatwy, więc można w ciągu dwóch godzin zastąpić koła gąsienicami Camso. Szerokość gąsienic wynosi 318 mm z przodu i 356 mm z tyłu.

Jako że gąsienice poprawiają rozkład masy pojazdu, zmniejszają one nacisk na glebę o ok. 75%, obniżając go poniżej 0,6 bara. Przy tym prześwit wzrasta do 406 cm (+45%). 635 kg ładowności i 680 kg dopuszczalnej masy przyczepy pozostają przy tym bez zmian.

John Deere już od dawna współpracuje z kanadyjską firmą Camso, która wyspecjalizowała się w produkcji i sprzedaży podwozi gąsienicowych dla maszyn rolniczych i budowlanych, a także opon terenowych. Camso wyposaża w opony także ciągniki John Deere serii 8R, 9R i 9RX.

Gatory to pojazdy użytkowe, które uchodzą za szczególnie wytrzymałe i wszechstronne w pracach komunalnych, leśnych czy rolniczych. John Deere określił model XUV 825i jako “High Speed Gator”, gdyż poruszając się na kołach, może on osiągnąć prędkość maksymalną 70 km/h dzięki swojemu 3-cylindrowemu benzynowemu silnikowi o mocy 50 KM. Na desce rozdzielczej ma też przełącznik na napęd na cztery koła.

Podobnie jak XUV 855D, XUV 825i jest standardowo wyposażony we wspomaganie kierownicy, niezależne zawieszenie, odporną na zadrapania skrzynię ładunkową oraz zabezpieczenie przed wywróceniem się z czterema podporami. Do wyposażenia dodatkowego należy całkowicie przeszklona kabina i ogrzewanie. Poza tym Gatory nadają się do pracy z różnym osprzętem, np. pługiem odśnieżnym, solarką czy piaskarką. Różne modele tych pojazdów – nowe bądź używane – można znaleźć na portalu ogłoszeniowym http://www.agriaffaires.pl/.