Musimy się trzymać na dystans, ale nie wolno się nam dystansować od tak ważnych spraw jak edukacja ekologiczna. Jeśli obecnie nie możemy się spotykać z odbiorcami kampanii, to nie znaczy, że nie mamy narzędzi do przekazywania im wiedzy w inny sposób.

A jak prowadzić edukację ekologiczną w czasach epidemii i domowej izolacji? Odpowiedzi na te pytania będzie można uzyskać, uczestnicząc w webinarium „Edukacja ekologiczna – bezpieczna i skuteczna”, zaplanowane na 17 kwietnia. Wydarzenie organizuje Dział Edukacji Ekologicznej ABRYS.

Czego się dowiesz?

W trakcie trwającego około trzech godzin webinarium zyskasz dostęp do sprecyzowanej wiedzy, przekazywanej przez doświadczony zespół składający się z edukatorów, twórców, psychologa i specjalisty od social mediów. Dzięki temu dowiesz się, czy edukacja ekologiczna w nowych realiach to zagrożenie, wyzwanie czy szansa? Czy działać teraz, a może czekać na lepszy moment? Jakie są psychologiczne aspekty edukowania w warunkach domowych? I wreszcie, jakie narzędzia, zwłaszcza nieszablonowe, lecz skuteczne w obecnej rzeczywistości wykorzystać. Tym samym zyskasz wiedzę, jak do ekoedukacji zaprzęgnąć media społecznościowe, jak edukację połączyć z elementami rozrywkowymi i popkulturowymi w postaci komiksów, bajek oraz gier karcianych i planszowych. Poznasz tajniki organizowania konkursów, w których nie chodzi o nagradzanie zdolności plastycznych, lecz o nagradzanie zdolności do pomysłowej prezentacji zdobytej wiedzy. Następnie dowiesz się, dlaczego warto w ramach recyklingowych warsztatów dawać odpadom drugie życie, tworząc z nich użyteczne przedmioty, a nie śmieci w nowej postaci. Na koniec będziesz mógł na czacie podyskutować z ekspertami prowadzącymi webinarium.

Wirtualny przekaz prawdziwej wiedzy

Webinaria sukcesywnie zyskiwały coraz większą popularność, zwłaszcza jako rozwiązania szkoleniowe. Natomiast zagrożenie epidemiczne w ostatnich miesiącach spowodowało, że konferencje i szkolenia online stały się podstawową platformą do przekazywania wiedzy oraz wymiany poglądów. Wprawdzie tradycyjny, bezpośredni kontakt z ludźmi, merytoryczna polemika, kuluarowe rozmowy  oraz wzajemne poznawanie są niezastąpione w zakresie wielu biznesowych działań, to jednak webinaria także mają wiele niezaprzeczalnych zalet. Po pierwsze, nieważne, gdzie jesteś, ważne, że uczestniczysz. Nie trzeba wychodzić z domu lub pracy ani marnować czasu i pieniędzy na dojazdy. W konsekwencji uczestnik webinarium płaci za pozyskiwaną wiedzę, a nie za nocleg, wynajem sali czy inne koszty organizacyjne. Dodatkowo audiowizualne technologie webcastowe pozwalają na realizację pełnoprawnego szkolenia, interakcję oraz dystrybucję wiedzy z użyciem prezentacji, slajdów bądź zadawania pytań.