Gigant FinTech zamierza również zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych do 2025 r. W ubiegłym roku PayPal dostosował 98 proc. generatorów energii w swoich centrach danych do wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. W 2019 r. to było jedynie 65 proc.
– Już czynimy namacalne postępy w realizacji tych celów – powiedział Sri Shivananda, dyrektor ds. technologii w firmie. – Osiągnięcie stabilności klimatycznej ma zasadnicze znaczenie dla wypełnienia naszej misji, polegającej na poprawie kondycji finansowej i integracji wszystkich obywateli świata.
Według danych Banku Światowego, brak dekarbonizacji w skali globalnej może doprowadzić do zepchnięcia ponad 100 mln osób w skrajne ubóstwo do 2030 r. Ponadto, każdego roku ponad 1 mln osób umiera z powodu katastrof naturalnych.
We wrześniu ubiegłego roku PayPal dołączył do Business Ambition for 1.5C – ruchu mającego na celu zapewnienie, że średnia globalna temperatura nie wzrośnie o więcej niż 1,5 st. C.
W ciągu ostatniego roku czołowe firmy technologiczne wdrożyły szereg zielonych inicjatyw. W czerwcu Amazon uruchomił Climate Pledge Fund, z funduszem wyjściowym w wysokości 2 mld dolarów przeznaczony na inwestycje w zrównoważone technologie i usługi. Nowy program inwestycyjny ma sprawić, że Amazon stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Z kolei we wrześniu Google zobowiązał się do oparcia wszystkich swoich centrów danych o energię bezemisyjną do 2030 r.
Komentarze (0)