Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Teraz szkło – debiut nowych oznaczeń selektywnej zbiórki opakowań szklanych

Teraz szkło – debiut nowych oznaczeń selektywnej zbiórki opakowań szklanych
dom
13.10.2021, o godz. 14:55
czas czytania: około 2 minut
0

Premiera nowej naklejki informacyjnej na pojemniki do segregacji opakowań szklanych odbędzie się 14. października podczas Forum Energii i Recyklingu na targach Poleco w Poznaniu. Nowatorski projekt podkreśla i w przejrzysty sposób komunikuje zasady segregacji opakowań szklanych. Powstał w oparciu o przeprowadzone badania ankietowe oraz konsultacje z branżowymi ekspertami. Layout naklejki będzie za darmo udostępniony wszystkim chętnym podmiotom i instytucjom.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Z najnowszych danych wynika, że w 2020 r. największe miasta w Polsce nie osiągnęły wymaganego 50-proc. poziomu recyklingu odpadów komunalnych. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, jednak jednym z czynników jest brak wystarczającej wiedzy i świadomości wśród odbiorców na temat tego, co wrzucać do poszczególnych pojemników do selektywnej zbiórki surowców.

Okazuje się, że niewłaściwa informacja na pojemnikach do segregacji opakowań szklanych jest dla konsumentów sporym kłopotem. W konsekwencji przekłada się to na błędne wybory. Z przeprowadzonych badań przez Friends of Glass Polska wynika, że wśród grupy odbiorców od 10 do 70 lat najczęściej wymieniane były cztery podstawowe problemy.

Pierwszy – informacja na pojemnikach jest nieczytelna, szczególnie dla starszej grupy ankietowanych (za małe litery, brak wystarczających odstępów między wyrazami). Kolejnym mankamentem jest, zdaniem badanych, zbyt duża ilość tekstu na obecnych naklejkach. Trzecią przeszkodą jest niewystarczająca jej widoczność (na klapie dla niskich, z przodu dla wysokich), a czwartą i ostatnią wśród wymienionych – występujący niejednokrotnie całkowity brak jakiegokolwiek przekazu co wrzucać do pojemnika, a czego nie wrzucać.

Efektem prac Friends of Glass Polska jest nowy projekt naklejki na pojemniki do segregacji opakowań szklanych. Zbyteczny tekst zastąpiły piktogramy najczęściej występujących opakowań i przedmiotów szklanych w zrozumiałym kodzie kolorystycznym – czerwonym i zielonym.

Informacja jest klarowna i widoczna oraz przystosowana do czterech najpopularniejszych rodzajów pojemników: typu dzwon; kontenerów o prostokątnej podstawie od 1,5 do 3,5 m3; pojemników 1100-litrowych, a także koszy 240 i 120-litrowych. Całości dopełnia zwrot grzecznościowy „Dziękuję” w ramach uśmiechniętej butelki, której kształt obrazuje obieg zamknięty oraz komunikat, że opakowania szklane nadają się w 100 proc. do przetwarzania i to nieskończoną ilość razy.

– Mamy nadzieję, że nowy projekt naklejki przyczyni się do lepszej jakościowo i ilościowo zbiórki opakowań szklanych oraz rozwiąże wiele dylematów, z którymi dotychczas mają do czynienia konsumenci – informuje Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska.

– Naklejki, w dwóch wariantach kolorystycznych – białym i zielonym, chcemy w postaci cyfrowej udostępnić wszystkim chętnym gminom, podmiotom i instytucjom za darmo na zasadzie licencji otwartej. Jest też możliwość umieszczenia na nich herbu miasta lub logo gminy co będziemy każdorazowo ustalać indywidualnie. Zapraszamy do kontaktu:  [email protected] lub telefonicznie 506 164 030 – zachęca Piotr Kardaś ze Związku Pracodawców Polskie Szkło.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024