W niedalekiej przyszłości miliardy ludzi na świecie będą mierzyć się z problemem niedoboru wody i z zanieczyszczeniem dostępnych jej zasobów. Xylem, firma zajmująca się technologiami wodnymi, wspólnie z klubem Manchester City, podejmują działania, by temu przeciwdziałać. Teraz partnerzy wracają z nowym projektem zatytułowanym „The Water Heroes”.

Współpraca trwa nieprzerwanie od 2018 roku. Jest to pierwsze tego typu partnerstwo w Premier League, które wykorzystuje globalną atrakcyjność piłki nożnej, aby nagłaśniać wyzwania związane z zasobami wodnymi. Jednym ze wspólnie realizowanych projektów jest współpraca w ramach programu Xylem Watermark, która polega na stawianiu wież wodnych w miejscach, gdzie brakuje dostępu do czystej wody. Jednak głównym celem wspólnych działań jest podniesienie świadomości ludzi na całym świecie na temat wyzwań w zakresie wody oraz zachęta do podjęcia działań, które pomogą lepiej wykorzystywać zasoby wodne.

Pep Guardiola w akcji

Najnowszą inicjatywą „The Water Heroes”. Ma on na celu zachęcenie wszystkich do podjęcia dodatkowych działań, które pomogą w rozwiązaniu globalnego kryzysu wodnego, w ramach jednego zespołu, ramię w ramię z najlepszymi piłkarzami. Twarzą nowej kampanii jest trener Manchesteru City, Pep Guardiola. Zachęca on odbiorców do dołączenia do nowej drużyny – Water Heroes FC.

Trzy filary

Inicjatywa opiera się na trzech filarach, rozpowszechnianiu informacji o wodzie, zgłębianiu wiedzy na temat jej zasobów oraz rozwiązywaniu problemów w tym zakresie. Będąc częścią drużyny „The Water Heroes”, każdy może zrobić coś dobrego dla Ziemi, począwszy od rozpowszechniania edukacyjnych treści w mediach społecznościowych, poprzez sadzenie drzew czy wykorzystanie wody szarej, aż po testowanie jakości wody w miejscu zamieszkania. Kampania zachęca do zaangażowania pokazując, że każde, nawet najmniejsze działanie, wspiera walkę z kryzysem klimatycznym.

–Staramy się nagłaśniać kwestie związane z kryzysem wodnym oraz zachęcać do zaangażowania jak największej liczby osób. Najnowsza kampania „The Water Heroes” jest przykładem na to, że nie trzeba wiele, aby zrobić coś dobrego dla naszej planety. Współpraca z klubem Manchester City pokazuje, że coraz więcej młodych osób jest zainteresowanych tematami związanymi z ekologią i aktywnie działa na rzecz klimatu, co nas niezmiernie cieszy – mówi Dominika Kołodziejska, z Xylem Water Solutions Polska.

Wzruszają i ostrzegają

W ramach dotychczasowej współpracy powstały dwa spoty, które uświadamiają, jak w przyszłości może wyglądać nasze życie w związku z postępującym kryzysem klimatycznym. Pierwszy z nich, „End of football”, przedstawia poruszającą historię fanki Manchesteru City, pokazującą jej historię od dzieciństwa do dorosłości. Kampania pokazuje, że jednym ze skutków niedoboru wody może być brak zasobów do nawadniania traw znajdujących się na murawach, a co za tym idzie brak możliwości przeprowadzenia meczu.

Druga kampania, „The Changing Room”, przedstawia trzech piłkarzy Manchester City zatrwożonych projekcją pełnej grozy przyszłości, wizją obszarów dotkniętych poważnymi suszami czy powodziami, które już niedługo nie będą określane mianem klęsk żywiołowych, a powszechnym zjawiskiem pogodowym.

Czytaj więcej

Skomentuj