Przestrzeń miasta jest źródłem różnego rodzaju informacji, które w świadomości odbiorców tworzą unikalny wizerunek miejsca. Badania nad percepcją i waloryzacją przestrzeni miasta prowadzone są w wielu dziedzinach nauki, jednak żadne z nich nie dają odpowiedzi na wszystkie pytania. Stąd też pomysł na organizację interdyscyplinarnej konferencji „Wrocław: wizerunek miasta 2017”, która tematykę tę zgłębia.
– Oprócz dokonania prezentacji o charakterze opisowym i wyjaśniającym, pragniemy włączyć do dyskusji również przedstawicieli samorządu i praktyków marketingu terytorialnego, dla których wizerunek jest jednym z kluczowych elementów promocji miasta. Wierzymy, że harmonijny wielogłos różnych dyscyplin i różnych podejść pozwoli nam lepiej zrozumieć aktualny obraz miasta, a w szczególności Wrocławia – zaznacza dr inż. Łukasz Damurski, organizator spotkania.
Konferencja odbywa się w Centrum Historii Zajezdnia. W jej programie jest 40 prelekcji poruszających bardzo różnorodne aspekty funkcjonowania miasta i jego wizerunku. Wśród nich znajdą się takie zagadnienia, jak: komercjalizacja wizerunku stolicy Dolnego Śląska w opinii mieszkańców miasta i lokalnych ekspertów; wizerunek miasta w kontekście założeń Strategii Wrocław 2030; Wrocławski Budżet Obywatelski; metamorfoza placu Grunwaldzkiego od węzła przesiadkowego do placu miejskiego czy ekspozycji krajobrazowych dróg wjazdowych do miasta.
Wśród poruszanych wątków będzie też urbanistyka w służbie wizerunku miasta. W tak zatytułowanej sesji panelowej znalazły się referaty m.in. na temat przeobrażenia krajobrazu Kępy Mieszczańskiej oraz wskaźników urbanistycznych wpływających na wizerunek osiedla (na przykładzie wrocławskich Karłowic).
Wydarzeniu towarzyszy wystawa fotografii „Miastobraz. Wrocław w kolażach”. Tworzą ją prace studentów Wydziału Architektury.
Komentarze (0)