Próby wyłudzania danych bądź pieniędzy nasiliły wraz z początkiem pandemii. O fałszywych fakturach czy rachunkach za prąd lub gaz pisaliśmy już niejednokrotnie. Tym razem w ostatnich tygodniach różnego rodzaju instytucje informowały o cyberatakach, które ponownie miały na celu wyłudzanie danych.
W przypadku PGE fałszywe strony posiadają najczęściej aktywne formularze, w których należy wpisać swoje dane, aby zgłosić się do programu. Pojawiły się również przypadki, że oszuści podszywający się pod pracowników Grupy PGE, kontaktowali się zarówno z klientami, jak i osobami nie korzystającymi z usług PGE i namawiali do udziału
w rzekomych projektach inwestycyjnych.
W związku z tym PGE Polska Grupa Energetyczna prosi swoich klientów, choć nie tylko ich, aby zachować szczególną ostrożność i stosować podstawowe zasady bezpieczeństwa w Internecie. Przypomina również, że nie należy klikać w linki do nieznanych i niezaufanych stron, ani tym bardziej, nie podawać swoich danych osobowych. Firma na bieżąco monitoruje, blokuje i zgłasza działania oszustów do organów ścigania.
Komentarze (0)