W pierwszej połowie 2008 r. w modelach Volvo V70 i S80 wprowadzona zostanie wersja Flexifuel z pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5-litra z turbodoładowaniem o mocy 200 KM. Modele te będą również oferowane w wersji z 2-litrowym silnikiem Flexifuel. Dzięki temu Volvo będzie dysponowało jedną z najszerszych na rynku motoryzacyjnym ofert biopaliwowych. Aż 5 modeli – Volvo C30, S40, V50, V70 i S80 – będzie dostępnych z jednym lub oboma silnikami Flexifuel.
– Biopaliwa są coraz łatwiej dostępne w Europie. Jednocześnie ich standaryzacja i wytyczne w zakresie zrównoważonej produkcji w EU sprawiają, że rozwój tego rodzaju paliw będzie napotykał coraz mniej przeszkód. Dlatego wdrażanie tej technologii ma dla nas obecnie priorytetowe znaczenie – mówi Lex Kerssemakers, wiceprezes Volvo Cars ds. marki, biznesu i strategii produktu.
Warianty Volvo V70 i S80 z silnikiem Flexifuel będą dostępne od końca 2007 r. Modele te będą napędzane przez czterocylindrowy silnik wolnossący. 2.0F został zmodyfikowany z myślą o paliwie E85 i będzie dysponować mocą 145 KM (107 kW) oraz 185 Nm momentu obrotowego. Warianty Flexifuel dla Volvo S40, V50 i C30 to wolnossący silnik czterocylindrowy 1.8F o pojemności 1,8 litra i mocy 125 KM (92 kW), dysponujący momentem obrotowym o wartości 165 Nm.
Volvo Cars wprowadza samochody wyposażone w silniki Flexifuel na coraz więcej rynków – poza Szwecją modele te sprzedawane są we Francji, Norwegii, Finlandii, Niemczech, Austrii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii i Szwajcarii. Samochody z silnikami Flexifuel zostaną wprowadzone w większej liczbie krajów w całej Europie. W 2007 r. Volvo Cars zamierza sprzedać 10 000 samochodów wyposażonych w tę technologię.
– Żadne paliwo ze źródeł odnawialnych nie jest w stanie w całości zastąpić benzyny lub oleju napędowego, ale z pewnością E85 stanowi silną alternatywę, która pozwala ograniczyć zależność od paliw kopalnych – mówi Fredrik Arp, prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.
Bioetanol jest paliwem ze źródeł całkowicie odnawialnych produkowanym z większości postaci biomasy pochodzącej ze źródeł takich jak kukurydza, pszenica, buraki cukrowe i celuloza. W przypadku spalania paliwa E85 (składającego się z 85 procent bioetanolu i 15 procent benzyny), emisja dwutlenku węgla z bioetanolu jest uznawana za naturalny cykl węglowy występujący w przyrodzie.
Wprowadzenie do oferty samochodów napędzanych bioetanolem w Polsce jest uzależnione wyłącznie od powstania infrastruktury pozwalającej na tankowanie paliwa E85.
Komentarze (0)