Łączna powierzchnia zielonej strefy to około 400 m.kw. To ogród typu pop up garden, w którym mocno zaakcentowano kwestie ekologiczne – zarówno na poziomie koncepcji, jak i w technologii wykonania obiektu. Cała konstrukcja została wykonana z naturalnego drewna modrzewiowego i osadzona na konstrukcji z palet. Zastosowanie tworzyw sztucznych zostało ograniczone do minimum, w myśl prowadzonej przez miasto kampanii „Gdańsk bez plastiku”.
Na bosaka po ogrodzie
Ogród składa się z „zielonego pokoju” – wydzielonego grabowym żywopłotem oraz wypełnionego kwiatami w chłodnych barwach (biel, błękit, fiolet), jak i dwóch platform rekreacyjnych wypełnionych trawnikiem i piaskiem, z rabatami kwiatowymi w ciepłych barwach (żółty, czerwony).
– Zachęcamy do zwolnienia i przyjrzenia się kształtom zgromadzonych tu kwiatów, do zdjęcia butów i wejścia boso na trawę lub piasek, do refleksji o roli zieleni w mieście. Tą instalacją podkreślamy użytkowy i rekreacyjny charakter zieleni miejskiej a jednocześnie zwracamy uwagę na potrzebę ochrony i zrównoważonego rozwoju – zaznacza Dariusz Wołodźko z UM Gdańsk.
Zieleń upamiętnia historię
Ogród, przygotowany we współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi, stanowi także element obchodów rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 r. – stąd między innymi wybór lokalizacji przy Filharmonii Bałtyckiej. Będzie można z niego korzystać do 23 sierpnia 2019 r. Po demontażu elementy instalacji zostaną wykorzystane do upiększenia wybranego terenu zieleni miejskiej w Gdańsku.
– Zielona Marka Miasta Gdańska jest ważnym elementem tożsamości naszego miasta. Realizujemy szereg działań o charakterze edukacyjnym, poprzez które zachęcamy mieszkańców do aktywnego włączenia się zazielenianie swojego najbliższego otoczenia m.in. poprzez zachęcanie do udziału w konkursie na najpiękniejszy gdański balkon i przedogródek, składanie zielonych projektów w budżecie obywatelskim czy promowanie łąk kwietnych jako ważnego elementu zielonej infrastruktury miasta – dodaje Wołodźko.
Komentarze (0)