W Lublinie ruszyła wypożyczalnia hybryd

W Lublinie ruszyła wypożyczalnia hybryd
Barbara Krawczyk
28.11.2018, o godz. 11:19
czas czytania: około 2 minut
0

100 hybrydowych samochodów czeka w Lublinie zarówno na klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Pojazdy można wypożyczać na minuty, godziny i dni przez całą dobę.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Z usługi można skorzystać za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej Panek.

Na przygotowanie się do jazdy mamy trzy bezpłatne minuty. Po tym czasie zostanie naliczona opłata w wysokości 0,50 zł za minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. Wypożyczenie samochodu na dobę kosztuje 90 zł do tego należy doliczyć koszt przejechanych kilometrów. Obowiązuje wtedy stawka 0,65 zł/km. Przykładowo samochodami można podróżować z Warszawy do Lublina i z Lublina do Warszawy, także w jedną stronę.

Hybrydy wyposażone są w 100-konne silniki i automatyczną skrzynię biegów. Posiadają  zaawansowane systemy bezpieczeństwa, kontrolę pasa ruchu, tempomat, kamerę cofania, zestaw głośnomówiący z systemem bluetooth i LED-owe światła z czujnikiem zmierzchu.

Jak informuje  Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, miasto od lat rozbudowuje transport miejski ukierunkowany na elektromobilność oraz niskoemisyjność. Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego świata.

– Możliwość wypożyczenia hybrydowych samochodów na minuty to kolejne działania, po miejskim rowerze, czy elektrycznych autobusach, które potwierdzają naszą wysoką pozycję w Polsce. Wierzę, że z czasem na ulicach Lublina pojawią się także auta elektryczne, wymaga to jednak budowy sieci ładowarek i jeszcze większych zmian w świadomości mieszkańców – podkreśla prezydent.

Z kolei Maciej Panek, prezes firmy Panek, informuje, że Lublin to pierwsze po Warszawie miasto, gdzie udostępnione zostały samochody należące do tej firmy i pierwsze miasto, gdzie władze lokalne wsparły tę inicjatywę. Zaznacza też, ze dobrze rozwinięty CarSharing wpłynie na poprawę jakości powietrza i spowoduje, że ilość starych i używanych pojazdów, które emitują zbyt wysoki poziom dwutlenku węgla, zmniejszy się. Wzrośnie także ilość miejsc parkingowych i poprawi przepustowość ulic.

– Do Lublina przyjechaliśmy ze 100 Toyotami Yaris o napędzie hybrydowym, które stanowią kompromis pomiędzy silnikiem spalinowym, a elektrycznym – mówi Maciej Panek.

Mieszkańcy mają do dyspozycji całodobową infolinię i mobilnych serwisantów, którzy dbają o czystość i stan techniczny samochodów.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Elektromobilność
css.php
Copyright © 2024