Oddawanie butelek zwrotnych bez potrzeby okazywania paragonu jest już możliwe dla klientów sieci Carrefour. W stolicy do sklepu przy ul. Modzelewskiego klienci w zamian otrzymają zwrot pełnej kaucji w postaci e-bonu, którym od raz będą mogli zapłacić za kolejne zakupy.

Rozwiązanie to obecnie wprowadzone jest testowo. Butelki można oddawać w sklepach Carrefour, bez względu na to, gdzie zostały zakupione.

Rozwiązanie to pozwala nie tylko zwiększyć obieg  opakowań zwrotnych ale też wpływa na zmniejszenie ilości generowanych odpadów szklanych i produkowanych w Polsce butelek. Ponadto w ten sposób budowana jest świadomość społeczna w zakresie recyklingu.

– Dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej, Carrefour podejmuje także wysiłki na rzecz ochrony środowiska naturalnego w Polsce. Wsłuchując się w oczekiwania naszych klientów, wspólnie z dostawcami przygotowujemy inicjatywy handlowe, które działają na rzecz poprawy jakości klimatu. Dzięki temu mamy realny wpływ na to w jakim świecie będą żyły przyszłe pokolenia Polaków – mówi Marek Lipka z Carrefour Polska.

Kilkanaście lat temu firma jako pierwsza wprowadziła do swoich sklepów torby ze skrobi, w stu procentach biodegradowalne, wykonane z surowców odnawialnych.

– Realizując program „STOP marnotrawstwu” nasza sieć stale wprowadza nowe rozwiązania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, a jednocześnie sprzyjające budowaniu właściwych postaw społecznych. Wśród zrealizowanych dotąd projektów, warto wspomnieć chociażby umożliwienie klientom kupowania produktów na wagę do własnych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce czy wprowadzenie woreczków wielokrotnego użytku na warzywa i owoce – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

Dodaje również, że najnowsza inicjatywa związana z przyjmowaniem od klientów butelek zwrotnych bez paragonów, ma kluczowe znaczenie do pobudzenia w Polsce obiegu opakowań zwrotnych, co z jednej strony ogranicza ilość odpadów trafiających na wysypiska, a z drugiej pozwala na zmniejszenie produkcji opakowań szklanych generujących, m.in. znaczne emisje CO2.

Jak czytamy na stronach Carrefour wszystkie inicjatywy podejmowane przez sieć, rozpatrywane są pod kątem ich wpływu na ekosystem. Jako firma odpowiedzialna społecznie jest aktywnie zaangażowana w zapobieganie postępującemu zanieczyszczeniu środowiska naturalnego plastikiem, przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz utracie różnorodności biologicznej, stanowiących narastający problem zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Czytaj więcej

Skomentuj