W okolicy dworca kolejowego Wrocław Psie Pole powstanie parking w systemie park & ride, z którego skorzystają kierowcy i rowerzyści wybierający się do centrum miasta pociągiem.

Psie Pole dynamicznie się rozwija, jest duże prawdopodobieństwo, że właśnie tutaj uda się zachęcić mieszkańców do korzystania z wygodniejszego i często szybszego połączenia kolejowego. Dlatego tworzymy miejsce, w którym nie tylko zaparkujemy bezpiecznie auto czy rower, ale dojedziemy do niego specjalną komunikacją autobusową. Mam nadzieję, że pojawią się również punkty handlowe i gastronomiczne, zadbamy o dostęp do internetu – o inwestycji mówił prezydent Rafał Dutkiewicz.

Grzegorz Roman, doradca prezydenta ds. transportu: – Jesteśmy już blisko podpisania porozumienia z samorządem wojewódzkim, dotyczącego organizacji transportu szynowego w aglomeracji wrocławskiej. Częścią tego przedsięwzięcia jest obsługa pasażerów i węzeł Wrocław Psie Pole, który dzięki naszej inwestycji ma szanse stać się popularny.

Inwestycja będzie realizowana w trzech etapach:
– węzeł południowy oraz bezpośrednie sąsiedztwo dworca
– węzeł północny
– modernizacja dojazdu z Zakrzowa – ul. Armii Ludowej wraz z przebudową przejazdu kolejowego

W pierwszym etapie inwestycji zostanie wybudowany węzeł południowy z 46 miejscami parkingowymi. Dzięki niemu do dworca będą dojeżdżać mieszkańcy Zgorzeliska, osiedla im. Bolesława Krzywoustego, zwanego osiedlem Kiełczowskim i mieszkańcy "starego" Psiego Pola, którzy będą mogli skorzystać z nowej linii autobusowej. Powstaną również parkingi rowerowe po obu stronach al. Jana III Sobieskiego wraz z niezbędną infrastrukturą zapewniającą bezpieczne poruszanie się rowerzystom. Wykonawca zostanie wyłoniony w przetargu w trybie "zaprojektuj i wybuduj" na podstawie gotowej koncepcji. Prace projektowe mogą rozpocząć się w 2011 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest do końca drugiego kwartału 2012 roku. Trzeci etap będzie gotowy za dwa lata.

W drugim etapie zostanie wybudowany węzeł północny z parkingami na 114 miejsc po północnej stronie al. Jana III Sobieskiego. W ostatnim etapie całej inwestycji zostanie zmodernizowany dojazd do dworca z Zakrzowa, polegający na przebudowie przejazdu kolejowego i ulicy Armii Ludowej na odcinku 150 m.

Zostanie także przebudowane połączenie drogowe z Zakrzowem, a na dworzec, z pobliskich osiedli, pasażerów dowiozą nowe linie autobusowe. Planowany koszt realizacji prac to ok. 6,8 mln zł.

Zachętą do korzystania z systemu park & ride, oprócz trzech nowych linii autobusowych łączących pobliskie osiedla z dworcem kolejowym, będą bezpłatne strzeżone parkingi dla aut, parkingi rowerowe, zaplecze usługowe. – Wyłoniony w przetargu operator dodatkowych linii autobusowych, niezależnych od dotychczasowej komunikacji miejskiej, będzie musiał dysponować pojazdami o różnej pojemności. Komunikacja zostanie skoordynowana z rozkładem jazdy pociągów – zapowiada Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu UM Wrocławia. Pojawi się także kolejne miejsce kiss & drive, czyli bezpieczna zatoczka dla kierowców zatrzymujących się na moment, aby wysadzić pasażera.

Nowości dla rowerzystów zapowiedział Daniel Chojnacki, oficer rowerowy – Oprócz kompleksowej infrastruktury czyli parkingów, ścieżek, oświetlenia, pojawią się pierwsze  zamykane szafki rowerowe czy kompresor do pompowania kół.

Od porozumienia z przewoźnikami regionalnymi i PKP zależeć będzie ujednolicenie opłat i możliwość wykorzystania karty miejskiej URBANCARD również w komunikacji kolejowej. Jeśli park & ride sprawdzi się na Psim Polu, kolejne takie rozwiązania są planowane na Praczach i w Leśnicy. 

źródło: wroclaw.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj