– Chcemy promować aktywną formę wypoczynku, a jednocześnie edukować zarówno młodszych, jak i starszych miłośników turystyki wodnej, jak zachowywać się nad Bałtykiem, jeziorami czy na kąpieliskach – podkreślił cytowany w środowej informacji prezes POT Rafał Szlachta.
Edukacja turystów
Ważnym elementem współpracy ma być edukacja turystów i szerzenie zasad bezpieczeństwa nad wodą poprzez akcje w mediach społecznościowych i Internecie. W ramach Mobilnego Centrum Edukacji – Turystyczna Szkoła, WOPR ma prezentować m.in. animacje. Postanowienia umowy przewidują także kontynuację w 2022 r. kampanii społecznej „Bezpieczna Woda” skierowanej do dzieci, młodzieży, pedagogów i rodzin z dziećmi.
Promocja turystyki wodnej
Zgodnie z podpisanym w 10 listopada porozumieniem POT i WOPR mają też wspólnie promować turystykę wodną w Polsce i organizować wydarzenia turystyczne, rekreacyjne oraz zawody organizowane w kraju i za granicą. Celem współpracy jest także rozwój ruchu turystycznego do miejsc związanych z wodą tj. stanic, nad jeziora, do marin, kąpielisk, rezerwatów przyrody na sezon letni i krótkie pobyty.
Komentarze (0)