Zmiany w zakresie gospodarki odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi
- To event minęło.
Wydarzenie Nawigacja
Od 1 stycznia 2025 roku firmy deweloperskie i remontowe będą musiały segregować odpady powstające przy okazji prowadzonych inwestycji. Takie odpady będą zbierane z podziałem na sześć frakcji: drewno, metale, szkło, tworzywa sztuczne, gips, odpady mineralne i materiały ceramiczne oraz kamienie. Inwestorzy będą mogli prowadzić selektywną zbiórkę takich odpadów samodzielnie albo zlecić firmie zewnętrznej i pokryć koszty.
Co istotne, również instalacje muszą być przystosowane do tego, aby rozdzielać odpady budowlano–remontowe na frakcje, oddzielić drewno od gruzu, plastiku czy ceramiki, co oczywiście wymaga zmian m.in. w pozwoleniach i oznacza dodatkowe koszty.
Kierunki zmian przepisów oraz nadchodzące obowiązki z tym związane w kontekście odpadów budowlanych i rozbiórkowych omówimy podczas webinarium