Naprawy ogólnobudowalne
Z kolei naprawy ogólnobudowlane obiektu obejmowały pokrycia dachowe, stolarkę okienną i drzwiową, tynki, okładziny kamienne, betonowe na filarach i przyczółkach. Wymieniono wewnętrzną instalację elektryczną, zamontowano nowe systemy sterowania jazem oraz monitoringu. Przebudowano również ubezpieczenia dna rzeki powyżej i poniżej jazu oraz ubezpieczenia brzegowe w obrębie awanportu górnego śluz i języka rozdzielczego pomiędzy jazem i śluzami, czyli:
- prawostronnej skarpy brzegowej na długości 72 m,
- cypla rozdzielczego pomiędzy śluzami na długości około 200 m,
- a także cypla rozdzielczego pomiędzy jazem i śluzami na długości około 550 m.
Dwie śluzy żeglugowe
W ramach stopnia wodnego Rędzin działają dwie śluzy żeglugowe wraz z awanportami (górnym i dolnym) zlokalizowane na prawym brzegu oraz trzyprzęsłowy jaz. Skrajne przęsła jazu wyposażone są w zamknięcia segmentowe o wysokości 2,5 m. Przęsło środkowe jest wyposażone w 8 prowadnic z zamontowanymi na nich zasuwami o wysokości 4,6 m, które służą do zamykania przepływu wody – podaje Wroclife.
Przęsło zasuwowe obsługiwane jest z mostu kratowego o długości 51 m. Konstrukcja mostu stanowi zaś jednocześnie bazę oporową dla prowadnic zasuw, a pomost wyposażony jest w tor dla wind wózków do podnoszenia zasuw i prowadnic. Segmenty o długości około 30 m stanowią zamknięcia skrajnych przęseł i są chowane w obrys progu jazu.
Komentarze (0)