Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Zapaść w europejskim przemyśle motoryzacyjnym

Zapaść w europejskim przemyśle motoryzacyjnym
PAP
19.10.2020, o godz. 9:22
czas czytania: około 2 minut
0

Mieszkańcy wspólnoty UE powoli wracają do salonów samochodowych. Rynek nadal jednak pikuje. W dwucyfrowym tempie - informuje "Puls Biznesu".

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Wyniki na motoryzacyjnym rynku UE za wrzesień mogą napawać optymizmem – zarejestrowano niemal 934 tys. nowych aut osobowych, czyli o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem. Jednak zmiana ta nie zmieniła ogólnego kursu — cały czas prowadzi on ostro w dół.

“W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku popyt na samochody skurczył się o 28,8 proc. Od stycznia do września zarejestrowano zaledwie 7 mln nowych aut. To o aż 2,9 mln mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku” – informuje dziennik.

– Rzeczywiście, mimo pozytywnych wyników ostatniego miesiąca, wpływ pandemii COVID-19 wciąż w dużym stopniu odbija się na skumulowanych wynikach motoryzacyjnego rynku w UE. Wśród głównych rynków najgłębszy spadek, bo o ponad 38 proc., zanotowała w tym roku Hiszpania – ocenił prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.

Największy spadek spośród rynków unijnych odnotowano w Chorwacji. W ciągu trzech kwartałów zarejestrowano tam jedynie 28,2 tys. nowych samochodów, czyli o 45 proc. mniej niż rok wcześniej. Najmniejszy spadek, o 16,5 proc., odnotowano w Finlandii zarejestrowano 73,4 tys. aut.

Niemcy, największy europejski rynek, wchłonął nieco ponad 2 mln aut, o jedną czwartą mniej niż rok wcześniej. W Polsce zarejestrowano ich 295,1 tys. W 2019 r. liczba przekraczała 410,8 tys., więc spadek wyniósł ponad 28 proc. Spośród grup producenckich operujących w UE największy spadek zanotowała Mazda. Zarejestrowano niespełna 81,9 tys. aut tej marki, aż o 43,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W najlepszej sytuacji jest Toyota Group (Toyota, Lexus) — 402 tys. zarejestrowanych aut to o 18 proc. mniej niż w ciągu trzech kwartałów 2019 r.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024