Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Raport zrównoważonego rozwoju Aldi

Raport zrównoważonego rozwoju Aldi
Cza
18.07.2023, o godz. 10:36
czas czytania: około 2 minut
0

Grupa Aldi Nord zaoszczędziła ponad 83 000 ton materiałów opakowaniowych od 2020 roku dzięki ograniczeniu lub wyeliminowaniu opakowań. W 2022 roku zanotowała także redukcję emisji gazów cieplarnianych o 23 proc. w porównaniu z rokiem 2020, co stanowi spadek o 347 000 ton CO2.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Podobnie jak wiele innych firm, w tym Amica, Aldi opublikowało Raport zrównoważonego rozwoju za rok 2022. Poprzez dalszy montaż systemów fotowoltaicznych w sklepach i centrach dystrybucyjnych, firma zaoszczędziła 41 085 ton CO2 w roku 2022. Dzięki instalacjom fotowoltaicznym sklepy i centra dystrybucyjne Aldi wyprodukowały 146 000 megawatogodzin energii elektrycznej, co odpowiada rocznemu zużyciu prądu przez 36 500 domów jednorodzinnych. Jednocześnie przedsiębiorstwo zobowiązuje się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (zakres 1 i 2) o 55 proc. do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2020 roku – czytamy w opublikowanym przez Grupę Raporcie Zrównoważonego Rozwoju.

Chcą stworzyć GOZ

Obecnie 67% opakowań marek własnych Grupy nadaje się do recyklingu. Dzięki ciągłym wysiłkom, od 2020 roku Grupa zaoszczędziła ponad 83 000 ton materiałów opakowaniowych poprzez ograniczenie lub eliminację opakowań. Ponadto, ilość pierwotnego plastiku w opakowaniach marki własnej Aldi została zmniejszona o 11 proc. w porównaniu do roku 2020. Również Aldi Polska optymalizuje opakowania produktów marek własnych zwiększając liczbę symboli dotyczących prawidłowego sortowania na produktach wprowadzanych marek.

– Jako Grupa koncentrujemy działania na sprawach najbliższych naszej podstawowej działalności oraz na obszarach, w których możemy wywrzeć największy wpływ na zrównoważony rozwój. Ważnymi obszarami działania są ochrona klimatu, prawa człowieka, jak i proekologiczne inicjatywy. Zależy nam na stworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, dzięki temu możemy wpływać na koszty naszej działalności i przyczyniać się do ochrony środowiska i budowania lepszej przyszłości dla nas wszystkich – mówi Daria Kołodziej, menadżer ds. odpowiedzialności Aldi Polska.

Cel zrealizowany w 93,5 proc.

Grupa Aldi Nord nie zapomina także o walce zmarnowaniem żywności. W roku 2022, 93,5 proc. sklepów Grupy przekazało darowizny do organizacji pozarządowych, co stanowi ważne wsparcie dla walki z marnowaniem żywności. W Polsce Aldi zakładało, że 100  proc. sklepów przekaże niesprzedawalną, ale wciąż nadającą się do spożycia żywność instytucjom charytatywnym do końca 2020 r. W 2022 r. cel ten został zrealizowany na poziomie 93,5 proc. ze względu na dużą dynamikę nowych otwarć.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024