Wrocławski Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta jeszcze podczas tegorocznych wakacji zamierza sprzedać 48 ze 102 porzuconych pojazdów, które aktualnie przechowywane są na miejskim parkingu przy ul. Długiej. Zostanie ogłoszony przetarg na sprzedaż pojazdów do stacji demontażu i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

– Nieodebrane z parkingu samochody po 6 miesiącach i 3 dniach przechodzą na własność Gminy. Są to wyłącznie opuszczone pojazdy usunięte z terenu Wrocławia. Wcześniej zawsze próbujemy skontaktować się z właścicielem, jednak do tej pory zdarzył się tylko jeden przypadek, że samochód został odebrany z parkingu – mówi Bartosz Małysa z ZDiUM. Przy odbiorze trzeba też opłacić koszty transportu na lawecie – 250 zł. 

Co 3-4 miesiące Zarząd przejmuje i przekazuje do demontażu ok. 30-40 samochodów. Od momentu rozpoczęcia akcji usuwania porzuconych pojazdów i wraków z wrocławskich ulic (luty 2008) to już czwarte postępowanie przetargowe. Oferta sprzedaży będzie skierowana do spółek prowadzących stacje demontażu, złomowania i utylizacji pojazdów. – Firmy powinny posiadać decyzję wydaną przez Wojewodę Dolnośląskiego lub Urząd Marszałkowski oraz zgodę na transport i zbieranie odpadów dopuszczonych do odzysku – potwierdza rzecznik prasowy Ewa Mazur.

Przy pierwszym przetargu samochody z parkingu miejskiego zostały wystawione wyłącznie na sprzedaż. Pomysł ten jednak nie spodobał się Wydziałowi Środowiska i ekologom. Teraz zużyte pojazdy oddawane są bezpośrednio do demontażu, a firmy recyklerskie dostarczają  do urzędu zaświadczenie o wyrejestrowaniu pojazdu.

Teraz na parkingu stoi ok. 70 samochodów. Czekają, aż znajdą się ich właściciele, lub aż przejdą na własność miasta i zostanie ogłoszony przetarg. Jednorazowo za wszystkie sprzedane samochody do kasy miejskiej wpływa ok. 2-3 tys., a miejsca parkingowe w mieście stają się wolne od porzuconych pojazdów.

źródło: wroclaw.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj