Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

61% osób korzystających z usług cyfrowych obawia się kradzieży tożsamości

61% osób korzystających z usług cyfrowych obawia się kradzieży tożsamości
pap/jw
18.09.2024, o godz. 10:04
czas czytania: około 3 minut
0

Z najnowszego badania EY Future Consumer Index wynika, że 61% osób korzystających z cyfrowych usług, np. aplikacji sklepów internetowych, obawia się, że przekazane tam informacje przyczynią się do kradzieży ich tożsamości. Z kolei 65% badanych planuje zwracać większą uwagę na politykę przechowywania danych przez firmy i marki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Jak wskazano w informacji poświęconej badaniu EY Future Consumer Index, 61% ankietowanych wyraża zaniepokojenie, że zgromadzone informacje w używanych przez nich aplikacjach mogą posłużyć do kradzieży tożsamości. “W przeciągu roku ten odsetek urósł aż o 6 punktów procentowych” – zwrócono uwagę.

Wyciek danych z przedsiębiorstwa i śledzenie aktywności

Respondenci obawiają się również wycieku danych z przedsiębiorstwa (59% – wzrost o 6 pkt. proc.), sprzedaży danych do “firmy trzeciej” (58% – wzrost o 5 pkt. proc.) czy ściągnięcia wirusa (58% – wzrost o 6 pkt. proc.) – zauważono.

Największy wzrost niepewności badanych (wzrost o 9 pkt. proc. do 52%) wiąże się jednak ze śledzeniem przez aplikację wszystkich aktywności. Ponadto 50% badanych podejrzewa firmy o szpiegowanie poprzez urządzenia aktywowane głosem, a 54% o nieautoryzowany monitoring informacji.

“Pomimo to wciąż 33% młodszych konsumentów i 30% starszych ściąga aplikacje, gdyż przechowywanie ich danych płatności i adresu dostawy ułatwia dokonywanie zakupów” – podkreślono.



Zagrożenie cyberatakiem

Ponadto 65% konsumentów jest “wysoce zaniepokojona”, że zbierane od nich pliki cookies mogą być niewłaściwie przechowywane, a w konsekwencji wykradzione. 62% boi się, że zebrane o nich dane mogą posłużyć jako element uwiarygadniający podczas cyberataku. Z kolei 49% obawia się ujawniania historii przeglądanych stron poprzez wyświetlanie personalizowanych reklam, a 36% – dokonania zakupu poprzez lepsze targetowanie, który nie był planowany.

Jak poinformowano, 65% respondentów planuje zwracać większą uwagę na sposób, w jaki konkretne firmy przechowują ich dane. Równocześnie 28% badanych jest gotowa przekazać dane umożliwiające ich identyfikację w zamian za personalizowane oferty. Z kolei 24% ankietowanych jest gotowych dokonać takiej wymiany w zamian za otrzymywanie dedykowanych rekomendacji produktów będącymi tańszymi lub zdrowszymi zamiennikami.

“Aż 20% badanych (wzrost o 3 pkt. proc. pomiędzy 2021 a 2024) deklaruje większą otwartość na przekazanie danych w zamian za otrzymywanie zindywidualizowanych reklam” – podkreślono.

W obliczu zaprezentowanych danych ważne jest podnoszenie kwalifikacji w zakresie cyberbezpieczeństwa. Jednym z najbliższych szkoleń nt. cyberhigieny jest to, organizowane przez redakcję miesięcznika “Przegląd Komunalny” 24 września br. W ramach spotkania zostanie omówione m.in. znaczenie dyrektywy NIS2 w kontekście cyberbezpieczeństwa jednostek samorządu terytorialnego i branży komunalnej. Szczegółowy zakres szkolenia online dostępny pod adresem: cyberbezpieczenstwo.abrys.pl.

Badanie zostało przeprowadzone od 29 marca do 10 kwietnia 2024 r., wzięło w nim udział 23 tys. 16 konsumentów z obu Ameryk, Europy, Azji, Afryki, Australii i Oceanii.

EY świadczy usługi audytorskie, doradztwa podatkowego, biznesowego, strategicznego i transakcyjnego. W Polsce zatrudnia 4 tys. specjalistów pracujących w biurach w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD3B BZI ZM [07.10-19.11.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024