Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Biopaliwo z odpadów podczas wyścigu Le Mans

Biopaliwo z odpadów podczas wyścigu Le Mans
10.06.2008, o godz. 9:21
czas czytania: około 2 minut
0

Światowa premiera w sporcie motorowym: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych. Stosowanie tego paliwa umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90%.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Od 2006 roku Audi wystawia w wyścigach samochodów sportowych swoje R10 TDI o mocy 650 KM, które już dwukrotnie wygrało znany długodystansowy wyścig na torze Le Mans. Od początku model R10 napędzany jest paliwem do silników wysokoprężnych Shell V-Power, wyprodukowanym przez firmę Shell, partnera koncernu w dziedzinie rozwoju. To wyjątkowo wydajne paliwo syntetyczne powstaje z gazu ziemnego w procesie o nazwie Gas to Liquids (GTL). Paliwa zawierające ten składnik są już dzisiaj dostępne na stacjach benzynowych.

Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

Mimo że paliwa alternatywne BTL i GTL wyprodukowano z różnych surowców, oba są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki. Łączą w sobie wysoką jakość i efektywne spalanie z niewielką emisją substancji szkodliwych.

– Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans – tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technicznego. – Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l’Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych. I my to konsekwentnie wykorzystujemy.

Znany ze swojej efektywności silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.

źródło: Audi, samar.pl

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024