Z tegorocznego raportu Eurostatu wynika, że statystyczny Polak generuje rocznie ponad 300 kg odpadów. Kampania ma zwrócić uwagę mieszkańców na fakt, że plastikowe odpady to cenny surowiec. Dzięki recyklingowi może on zostać wykorzystany do produkcji wielu przedmiotów codziennego użytku, m.in. ubrań czy mebli.
Nie odpad, lecz surowiec
Autorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na to, że wszystko zaczyna się od segregacji odpadów na poziomie gospodarstwa domowego. Jeśli zadbamy o odpowiednie przygotowanie i wyrzucenie do właściwego pojemnika np. plastikowej butelki, stanie się ona nie odpadem, lecz cennym surowcem, który będzie mógł być wykorzystany do produkcji przedmiotów codziennego użytku, jak koszulki.
Wsparcie dla samorządów
Rosnąca z roku na rok ilość odpadów to coraz większe wyzwanie dla samorządów, które są odpowiedzialne za skuteczną zbiórkę i segregację odpadów. Kampania ma je wesprzeć w skutecznej, selektywnej zbiórce odpadów.
W ramach akcji „rePETa” wybrane samorządy mają otrzymać specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów. Czytelne infografiki na pojemnikach będą informować o tym, jakie wrzucać do nich odpady, a także jakie przedmioty codziennego użytku można otrzymać z plastiku. Pojemniki zostały wykonane z użyciem plastiku pochodzącego z recyclingu.
Dla samorządów takie wsparcie ma duże znaczenie. Tym bardziej że w 2018 r. mają one osiągnąć poziom 30 proc. recyklingu czterech głównych frakcji odpadów na swoim terenie, a w roku 2020 – 50 procent.
Źródło: portalspozywczy.pl
fgh
Komentarz #13647 dodany 2018-08-27 11:17:28
hmmm jak to jest taki cenny surowiec to czemu jest podpalany na składowiskach? ludzi zachęca się do segregowania a jak widzi w TV jak to się później kończy to się odechciewa....