Każdy z nowych elektrycznych pojazdów o długości 12 metrów ma 24 miejsca siedzące, w tym dwa dla wózków inwalidzkich i 69 stojących. Napędzany jest silnikiem elektrycznym i doładowywany także podczas jazdy energią elektryczną generowaną podczas hamowania.
– Samochody wyposażone są w elektroniczny system informacji pasażerskiej, klimatyzację, cyfrowy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, co uchroni pojazdy przed atakami wandalizmu, bezprzewodowy internet oraz deflibrylator. Są też przyciski z napisani w języku Braille’a – poinformował prezes ostrowskiego MZK Janusz Marczak.
Pierwsze autobusy elektryczne w Ostrowie Wlkp. pojawiły się w 2017 r. Obecnie miasto posiada łącznie 10. Koszt jednego nowego autobusu elektrycznego to 2 mln zł netto. Jednak dzięki dofinansowaniu z UE, MZK zapłacił za każdy 310 tys zł.
Dzięki ekologicznym autobusom, spółka zaoszczędzi na paliwie. Również za prąd zapłaci o ok. 60 proc. mniej niż za inne paliwo. Wyliczono, że 10 autobusów elektrycznych przyniesie oszczędności rzędu 291 tys. litrów oleju napędowego rocznie. Ostrów Wlkp. ma zamiar kupić kolejnych sześć autobusów w najbliższych latach.
Komentarze (0)