Najnowszy projekt Ekoenergetyki – NeU – zrewolucjonizuje funkcjonowanie rynku emobility. Firma ta pracuje nad infrastrukturą ładowania wysokiej wydajności dla pasażerskich i ciężkich pojazdów z napędem elektrycznym.
Czas ładowania pojazdu z rozwijanej w centrum badawczym Ekoenergetyki stacji o mocy startowej 750 kW wyniesie odpowiednio 1 minutę i 7 minut (przy zakładanym zużyciu energii 20 kWh/100 km i 90 kWh/100 km). Oznacza to, że do przejechania 400 km w przypadku LDEV wystarczą 4 minuty ładowania. W przypadku HDEV to jedynie niecałe pół godziny, czyli czas przewidziany na wymaganą przepisami przerwę w pracy kierowcy.
W pierwszej kolejności Ekoenergetyka wdroży swoje rozwiązania w Niemczech i Polsce. Wspólnie z partnerami do końca 2023 r. uruchomi testowe instalacje, które zostaną zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu oraz w kilku aglomeracjach, z myślą m.in. o pojazdach użytkowych i służbach miejskich.
Komentarze (0)