W grudniu 2009 r. oraz w styczniu br. wydano kilka nowych rozporządzeń do Ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (P.z.p.). Warto zatem choć pokrótce zapoznać się z ich treścią.

Nowelizacja z 2 grudnia 2009 r. (DzU nr 223, poz. 1778) wprowadziła do P.z.p. pojęcie usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym. 28 stycznia br. prezes Rady Ministrów podpisał rozporządzenie określające wykaz wspomnianych usług (DzU nr 12, poz. 68). Do tych o charakterze priorytetowym zalicza się m.in. usługi konserwacyjne i naprawcze, transportu lądowego, w tym usługi samochodów opancerzonych oraz kurierskie (z wyjątkiem transportu poczty), usługi transportu lotniczego pasażerów i towarów, transport poczty drogą lądową i lotniczą, usługi telekomunikacyjne, finansowe (ubezpieczeniowe, bankowe i inwestycyjne), komputerowe i usługi z nimi związane oraz reklamowe. Natomiast do usług o charakterze niepriorytetowym należą m.in. usługi hotelarskie i restauracyjne, prawnicze, edukacyjne i szkoleniowe oraz rekrutacji i pozyskiwania personelu.
W praktyce ten podział jest ogromnie istoty. Otóż bowiem do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących m.in. terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub składania ofert, obowiązku żądania w...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?