Podczas specjalnej konferencji w Warszawie w październiku ub.r. ogłoszono zwycięzców Konkursu „Samorządowy Lider Zarządzania 2010 – Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi”.
Konkurs był inicjatywą Związku Miast Polskich, zrealizowaną we współpracy z Departamentem Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS), Związkiem Gmin Wiejskich RP, Związkiem Powiatów Polskich, Siecią Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich, Collegium Civitas oraz Instytutem Spraw Publicznych.
Od września 2009 r. realizowany był projekt systemowy pt. „Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy”. Jego koncepcja zrodziła się w MPiPS, które następnie zaprosiło do współpracy pięciu partnerów.
– Od początku podstawą naszego projektu było partnerstwo – mówił Krzysztof Więckiewicz, dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego MPiPS. – W ustawie o działalności pożytku publicznego wpisany jest przywilej współdziałania samorządów z organizacjami pozarządowymi. Pytamy więc, czy jesteśmy gotowi, by zrozumieć organiczny wymiar tego partnerstwa. Ten projekt ma nam w tym pomóc.
Jednym z komponentów tej inicjatywy...