Komisja Europejska apeluje do Polski o zapewnienie właściwego unieszkodliwiania pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz zaproponowała wprowadzenie nowych przepisów dotyczących recyklingu statków.
Komisja Europejska zwraca się do Polski z poleceniem dostosowania prawa krajowego do unijnych przepisów dotyczących właściwego unieszkodliwiania pojazdów wycofanych z eksploatacji. Jest zaniepokojona wciąż istniejącymi niedociągnięciami oraz powolnym tempem zmian w polskim ustawodawstwie.
 
Koszty systemu odbioru
Zgodnie z dyrektywą w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji, dostarczenie takiego pojazdu do stacji demontażu nie powinno wiązać się z jakimikolwiek kosztami. Producenci samochodów lub profesjonalni importerzy powinni zorganizować i finansować systemy darmowego odbioru pojazdów stanowiących odpad z wyjątkiem sytuacji, gdy są one dostarczane bez podstawowych części, takich jak silnik, lub gdy rzeczywiste koszty odbioru nie zwrócą się wskutek unieszkodliwienia. Służy to nałożeniu odpowiedzialności na producentów i zagwarantowaniu, że użytkownicy końcowi oraz małe przedsiębiorstwa nie będą musiały brać udziału w kosztach systemu odbioru. Zgodnie z polskim ustawodawstwem, osoby fizyczne i podmioty działające na małą skalę (przywożące do Polski mniej niż 1000 pojazdów rocznie) mają jednak obowiązek wnies...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?