Od redaktora
Wynaleziono go ponad czterdzieści lat temu na potrzeby amerykańskiej armii. Dziś trudno sobie wyobrazić świat bez niego. Internet. Lekarze alarmują, że można się od niego uzależnić, tak samo jak od alkoholu czy narkotyków. Mój szkolny kolega często powtarza – jeśli nie możesz czegoś znaleźć w Internecie, to najprawdopodobniej to nie istnieje. Coraz więcej firm i instytucji przenosi swoją działalność do sieci i odnosi dzięki temu ogromny sukces. Trend ten nie ominął także branży wydawniczej, która w coraz większym stopniu wykorzystuje możliwości, jakie daje Internet. Multimedialność, interaktywność i nieograniczony dostęp to cechy, którymi od września charakteryzuje się również „Ecomanager”. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z papierowej wersji miesięcznika i do krzewienia wiedzy na temat ochrony środowiska w przemyśle jak najpełniej wykorzystać Internet. „Ecomanager” początkowo będzie dostępny tylko jako e-wydanie, ale później pojawi się możliwość czytania go na smartfonach i tabletach. Chcemy, by miesięcznik był pełen multimediów (filmów, galerii zdjęć, plików mp3) i linków (m.in. do cytowanych aktów prawnych, literatury, interesujących materiałów). „Ecomanager” w formie elektronicznej jest dostępny nieodpłatnie, co zaowocuje zwiększeniem zasięgu i liczby czytelników. Otwierają się zatem nowe możliwości współpracy z redakcją, dlatego zachęcam do kontaktów z nami.
Paradoksalnie wrzesień to ostatni dzwonek, by zgłosić swoje przedsiębiorstwo do udziału w II edycji konkursu „Ekoodpowiedzialni w biznesie”. Firmy z sektora przemysłu, podejmujące inicjatywy mające na celu minimalizowanie wpływu swojej działalności i wytwarzanych produktów na środowisko oraz realizujące programy edukacyjne i informacyjne w zakresie ochrony środowiska, do końca miesiąca muszą przesłać formularz zgłoszenia, znajdujący się na naszej stronie internetowej. Wyłonienie laureatów nastąpi 19 listopada br. podczas Gali Międzynarodowego Kongresu Ochrony Środowiska ENVICON, poprzedzającej Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska POLEKO w Poznaniu. W szczególności czekamy na zgłoszenia tych firm, dla których ochrona środowiska to nie tylko pięknie brzmiąca deklaracja, ale rzeczywiste działania. Takich firm na polskim rynku nie brakuje, a konkurs „Ekoodpowiedzialni w biznesie”, w którego kapitule znajdują się znamienite postaci, pokaże, które przedsiębiorstwa są najbardziej ekoodpowiedzialne.
Małgorzata Masłowska-Bandosz
z-ca redaktora naczelnego miesięcznika "Ecomanager"