Zakończony projekt
Ponad 500 przedstawicieli miast, gmin wiejskich i powiatów przez dwa lata uczestniczyło w Grupach Wymiany Doświadczeń i Warsztatach Zarządzania Strategicznego, których celem było doskonalenie zarządzania usługami publicznymi. 3 i 4 czerwca 2013 r. w Legnicy odbyła się konferencja podsumowująca to przedsięwzięcie.
Projekt ?Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego? był realizowany od czerwca 2011 r. przez Związek Miast Polskich (ZMP) w partnerstwie ze Związkiem Powiatów Polskich (ZPP) i Związkiem Gmin Wiejskich RP (ZGWRP) w ramach grantu z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ? Działanie 5.2. Jego głównym celem było kompleksowe wzmocnienie zdolności instytucjonalnej jednostek samorządu terytorialnego (JST) w Polsce ? gmin i powiatów ? do ?dobrego rządzenia?, a w szczególności podnoszenie jakości, efektywności i dostępności usług publicznych oraz monitorowanie lokalnych strategii rozwoju z udziałem partnerów społecznych i gospodarczych.
Cztery komponenty
Na projekt składały się cztery elementy. Dwa pierwsze, równolegle działające komponenty to Grupy Wymiany Doświadczeń oraz Warsztaty Zarządzania Strategicznego. Na potrzeby projektu utworzono 13 Grup Wymiany Doświadczeń: osiem miejskich, trzy powiatowe i dwie wiejskie. Każda z nich odbyła osiem spotkań, podczas których dzielono się dobrymi doświadczeniami i wizytowano instytucje świadczące usługi publiczne. Dzię...