Jak poprawnie wezwać do uzupełnienia dokumentów?
Ustawa z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (P.z.p.) przewiduje możliwość konwalidacji złożonego przez wykonawcę wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub złożonej oferty.Jak wygląda taka procedura w praktyce?
Zgodnie z art. 26 ust. 3 P.z.p., wykonawca na wezwanie zamawiającego może dokonać uzupełnienia dokumentów. Zamawiający może również ? w trybie art. 26 ust. 4 P.z.p.? wezwać wykonawcę do złożenia wyjaśnień. Te pozornie proste instytucje sprawiają jednak zamawiającym wielu problemów.
Katalog dokumentów podlegających uzupełnieniu
Uzupełnianiu podlegają oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 P.z.p. Są to: oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenia i dokumenty potwierdzające, że oferowane przez wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Uzupełnianiu podlegają również pełnomocnictwa.
Wykonawca może uzupełniać dokumenty w sytuacji, gdy nie załączył ich pierwotnie do wniosku lub oferty bądź gdy załączone dokumenty zawierają błędy. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upł...