– To jednocześnie ostatnia umowa na realizację drogi S6 pomiędzy Szczecinem a Gdańskiem – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Czas do 2025 roku
Inwestycję zrealizuje firma Stecol. Wartość kontraktu to 701,6 mln zł. Oddanie drogi do użytkowania zaplanowano na 2025 r.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektów wykonawczych, zrealizowanie robót budowalnych oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi. Dla inwestycji została już wydana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Na opracowanie dokumentacji projektowej przewidziano 10 miesięcy, natomiast na prace budowlane 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). W ciągu 30 dniu od podpisania umowy wykonawcy zostanie przekazany plac budowy. W pierwszym etapie będą prowadzone prace przygotowawcze – rozpoznanie saperskie, wycina drzew, prace geodezyjne polegające na wytyczeniu pasa drogowego i budowa dróg technologicznych. Zasadnicze roboty rozpoczną się po przygotowaniu i zatwierdzeniu projektów wykonawczych.
Dla mieszkańców i turystów
Nowy odcinek S6 ominie Sławno od południa. W ramach tego zadania w ciągu trasy głównej powstaną m.in. cztery węzły drogowe: Sławno, Warszkowo, Wrześnica i Sycewice, cztery mosty (z funkcją przejścia dla zwierząt), 14 wiaduktów, estakada, dwa przejścia dla zwierząt oraz przepusty hydroekologiczne. Przebudowane zostaną też drogi krzyżujące się z nową trasą.
GDDKiA podkreśla, że ostatnie lata to czas intensywnej realizacji drogi ekspresowej S6 między Szczecinem a Gdańskiem. W woj. pomorskim obecnie trwa realizacja 10 odcinków S6, ponadto we wrześniu tego roku została zawarta umowa na realizację odcinka Koszalin – Sławno w woj. zachodniopomorskim.
– Droga ekspresowa S6 to najważniejsza arteria komunikacyjna łącząca Trójmiasto, Pomorze Środkowe i Szczecin. Dzisiejsza umowa to kolejny krok do ukończenia nowoczesnego, komfortowego i bezpiecznego połączenia drogowego, wyczekiwanego zarówno przez mieszkańców Pomorza, jak i przez wszystkich podróżujących po polskim wybrzeżu – komentował Andrzej Adamczyk minister infrastruktury.
Komentarze (0)