Jak poinformowała w środę naczelniczka kancelarii prezydenta miasta Katarzyna Tomczyk, rozwiązanie “eUrząd” to element zintegrowanego systemu “Ratusz”, stworzonego przez firmę Rekord SI, którego wcześniejsze komponenty zostały już wdrożone w celu usprawnienia pracy urzędu, natomiast “eUrząd” jest dostępny dla mieszkańców.
Cyfrowa Gmina
Uściśliła, że chodzi m.in. o możliwość elektronicznej zapłaty podatków i opłat lokalnych. To także dostępne w telefonie harmonogram wywozu odpadów, konsultacje społeczne, ogłoszenia miejskie. Narzędzie umożliwi też wniesienie opłaty za wydanie odpisu aktu, dowodu osobistego, prawa jazdy czy innych opłat skarbowych – przy pomocy telefonu czy komputera.
“Dostęp do e-usług to ogromne udogodnienie dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, ale także dla tych pracujących bądź uczących się, które nie mają czasu na wizytę w urzędzie” – wyjaśnił, cytowany przez Tomczyk, prezydent Świętochłowic Daniel Beger.
“Jesteśmy dziś na finiszu wdrażania systemu informatycznego służącego naszym mieszkańcom, którzy będą korzystać z efektów trzyletniego procesu informatyzacji. Podpisana dziś umowa to swego rodzaju klamra spinająca ten projekt” – wskazał Beger.
Przypomniał, że dotąd, w ostatnich trzech latach, na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego miasto wydało 1,2 mln zł. Umowa na e-usługi opiewa na ponad 300 tys. zł.
Jak zasygnalizował naczelnik wydziału informatyki świętochłowickiego magistratu Krzysztof Flaczek, narzędzie dla mieszkańców będzie wdrażane etapami. Do końca wakacji powinny zostać wykonane kwestie techniczne związane z uruchomieniem platformy e-usług. Potem udostępniane będą poszczególne obszary funkcjonalności systemu.
Logowanie przez Krajowy Węzeł Tożsamości
Bezpieczny i szybki dostęp do niego będzie możliwy dzięki logowaniu przez Krajowy Węzeł Tożsamości. Logowanie przez profil zaufany będzie również uwierzytelniało użytkowników.
Obszar e-usług dla mieszkańców będzie obejmował m.in.: płatności internetowe dotyczące opłat spersonalizowanych (np. podatki i opłaty lokalne) i zryczałtowanych (np. opłata skarbowa), partycypację społeczną w zakresie ankiet i konsultacji społecznych, komunikację dotyczącą powiadomień, harmonogramów wywozu odpadów, informacje spersonalizowane dotyczące podatków, opłat, dokumentów oraz relacji z urzędem.
Ponadto narzędzie będzie zapewniało informację publiczną dotyczącą realizacji budżetu w ujęciu ogólnym oraz per capita, a także integrację z Krajowym Węzłem Tożsamości w zakresie uwierzytelniania użytkowników (logowanie poprzez Profil Zaufany) i komunikację z wykorzystaniem aplikacji mobilnej.
Komentarze (0)