Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

I miejsce w konkursie o Polską Nagrodę Krajobrazową dla krakowskiej uchwały krajobrazowej

I miejsce w konkursie o Polską Nagrodę Krajobrazową dla krakowskiej uchwały krajobrazowej
MŁ/PAP
07.10.2024, o godz. 9:43
czas czytania: około 2 minut
0

Krakowska uchwała krajobrazowa, która wprowadziła regulacje dotyczące rozmieszczania reklam w mieście, zajęła I miejsce w konkursie o Polską Nagrodę Krajobrazową, organizowanym przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Krakowska uchwała krajobrazowa, która wprowadziła regulacje dotyczące rozmieszczania reklam w mieście, zajęła I miejsce w konkursie o Polską Nagrodę Krajobrazową, organizowanym przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.

Efekty uchwały krajobrazowej

Uchwałę od 2015 r. przygotowywał Wydział Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Krakowa. W 2019 r. odbyła się inwentaryzacja reklam na wybranych ulicach. Uchwała weszła w życie 1 lipca 2020 r. Do 30 czerwca 2022 r. obowiązywał okres przejściowy. Po tym czasie urzędnicy prowadzili łącznie 2 853 postępowań, w których wezwano do usunięcia reklam oraz wszczęto 125 postępowań zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej.

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski podkreślił, że niemal na każdym kroku widać, jak uchwała ta odmieniła wygląd ulic Krakowa. “Ta zmiana doceniana jest przez mieszkańców. Serdecznie dziękuję i gratuluję raz jeszcze wszystkim zaangażowanym w jej powstanie i przyjęcie” – powiedział prezydent.

Teraz Kraków weźmie udział w konkursie o Nagrodę Krajobrazową Rady Europy.


Raport NIK: Miasta wciąż nie radzą sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej


 

Uporządkowanie reklamowego bałaganu

Uchwała krajobrazowa precyzuje zasady umieszczania m.in. słupów ogłoszeniowych, billboardów i reklam wielkopowierzchniowych oraz grodzenia osiedli mieszkaniowych. Zgodnie z nią Kraków został podzielony na trzy strefy, a strefa trzecia dodatkowo na trzy podobszary – Stare Miasto, Nową Hutę i Śródmieście, gdzie ze względu na zabudowę zabytkową obowiązują bardziej rygorystyczne przepisy.

Dokument określił m.in., że billboardy mogą mieć powierzchnię 12 lub 18 m kw., a wielkopowierzchniowe banery mogą wisieć na rusztowaniach w czasie prowadzenia robót budowlanych, ale nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej niż co siedem lat. Uchwała wprowadziła zakaz grodzenia osiedli mieszkaniowych.

Każdy z nośników reklamowych wymaga złożenia wniosku o zamiarze jego zainstalowania albo o pozwolenie na budowę, które rozpatruje Wydział Architektury i Urbanistyki, a w przypadku zabytków także konserwator.

 

 


 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024