Prof. Merkisz-Guranowska zwróciła uwagę na kilka głównych problemów, z którymi boryka się obecnie branża recyklingu samochodowego. Wskazała na trudności związane z efektywnością sieci recyklingowej oraz wyzwania związane z szarą strefą, która utrudnia legalnym podmiotom działanie na rynku.
Nowe regulacje w recyklingu pojazdów
Jednym z najważniejszych punktów dyskusji była nadchodząca zmiana regulacji, która ma zastąpić obecną dyrektywę 2000/53/EC w sprawie wycofanych z użytku pojazdów. Choć szczegóły nowych przepisów nie są jeszcze w pełni znane, uczestnicy forum wyrazili nadzieję, że wprowadzone zmiany przyczynią się do poprawy efektywności sieci recyklingowej. – Wszyscy czekają z wielką nadzieją na zmiany, które nastąpią, po to, żeby poprawić efektywność sieci recyklingu, żeby tych pojazdów do sieci trafiało więcej, żeby zlikwidować szarą strefę – podkreśliła prof. Merkisz-Guranowska.
Perspektywy rozwoju
Chociaż nowe regulacje nie wejdą w życie w ciągu najbliższego roku czy dwóch lat, istnieje nadzieja, że po ich wdrożeniu sieć recyklingu samochodów będzie mogła się rozwijać w sposób zrównoważony i rentowny. Prof. Merkisz-Guranowska zaznaczyła, że zmiany te są niezbędne dla przyszłości branży, aby mogła ona sprostać rosnącym wymaganiom i przyczyniać się do ochrony środowiska.
Forum Recyklingu w Poznaniu było ważnym wydarzeniem, które umożliwiło wymianę poglądów i doświadczeń między ekspertami z branży motoryzacyjnej i recyklingowej. Wypowiedzi takie jak ta prof. dr hab. Agnieszki Merkisz-Guranowskiej pokazują, że choć branża stoi przed wieloma wyzwaniami, to jednocześnie ma przed sobą obiecujące perspektywy rozwoju, zwłaszcza w kontekście nadchodzących zmian regulacyjnych. Wszyscy paneliści wyrazili nadzieję, że te zmiany przyniosą oczekiwane rezultaty i przyczynią się do stworzenia bardziej efektywnej i ekologicznej sieci recyklingu pojazdów.
Komentarze (0)