Politycy krakowskiej PO zaapelowali do władz miasta, aby nie ograniczać liczby autobusów MPK. Rzeczniczka prezydenta Krakowa odpowiedziała, że miasto będzie dążyć do tego, by od października było więcej kursów.

Od września po ulicach Krakowa ma jeździć o 25 autobusów mniej niż przed wakacjami. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) tłumaczy to przede wszystkim brakiem kierowców.

Cięcia

Interwencję poselską ws. zmian w rozkładzie komunikacji miejskiej oraz ws. wynagrodzeń kierowców i motorniczych złożył do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego poseł Aleksander Miszalski (PO).

Radny miejski (klub PO-KO) Łukasz Sęk powiedział dziennikarzom, że planowane od września zmiany w komunikacji, to “największe cięcia od lat”. Jak podkreślił, otrzymuje w tej sprawie wiele zgłoszeń od mieszkańców. Chodzi m.in. o skrócenie trasy linii 142 z 25 do około 7 przystanków.

– Z linii tej – jak mówił radny – chętnie korzystali seniorzy dojeżdżający na cmentarz w Batowicach. Po zmianach będą mieli problem z dojazdem w to miejsce.

– We wrześniu wracają uczniowie. W październiku – studenci. Jak miasto zamierza zapewnić im dostęp do komunikacji zbiorowej, skoro już wcześniej (w autobusach i tramwajach) był tłok? Czy mają jeździć samochodami? Czy rowerami? Ścieżek rowerowych też jest niewystarczająco – powiedział Kamil Kociołek ze stowarzyszenia Młodzi Demokraci apelując wraz z politykami PO do władz miasta o wstrzymanie zmian.

Petycja elektroniczna

W mediach społecznościowych PO i Młodych Demokratów ma się pojawić również petycja ze sprzeciwem wobec powakacyjnych zmian w komunikacji miejskiej.

– Na wszelkie pytania odpowiemy panu posłowi Aleksandrowi Miszalskiemu. W tej chwili możemy zapewnić, że od września kursów będzie tyle samo, co we wrześniu rok temu i będziemy też dążyć do tego, żeby wzmocnić transport zbiorowy przed przyjazdem studentów, by od 1 października były dodatkowe kursy – powiedziała rzeczniczka prezydenta miasta Monika Chylaszek.

Według zapowiedzi Zarządu Transportu Publicznego (ZTP), planowana od września korekta nastąpi głównie na tych liniach, które obsługują relacje podobne do komunikacji tramwajowej, a jednocześnie będą to linie, na których obserwowane były największe problemy z punktualną realizacją kursów.

Czytaj więcej

Skomentuj