Kolejne szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” organizowane przez “Przegląd Komunalny” odbędzie się w Katowicach/Chorzowie 19 listopada 2019 r. Więcej informacji można uzyskać na stronie bdo.abrys.pl.
Partnerami szkolenia są: Kancelaria Prawnicza Głowacki i Wspólnicy sp.k oraz Rada Przedstawicieli Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (Rada RIPOK).
Odpady pod kontrolą
- Jakie są główne założenia i cele nowelizacji ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r.?
- Jakie są wymogi ustawowe związane z kartami przekazania odpadów komunalnych oraz kartami przekazania odpadów?
- Jakie są sankcje karne z tytułu nieprzestrzegania obowiązków ustawowych oraz korzyści płynące z systemu BDO?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzieli zespół radców prawnych: Włodzimierz Głowacki, Joanna Basińska, dr Adrian Sypnicki oraz Rita Świętek z Kancelarii Prawniczej Głowacki i Wspólnicy sp.k.
Zarejestruj się!
O głównych założeniach funkcjonalno-organizacyjnych modułu ewidencji odpadów BDO, o tym jak należy prowadzić ewidencję odpadów w systemie BDO oraz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego opowie ekspert-praktyk z wieloletnim doświadczeniem, który na co dzień zajmuje się zagospodarowaniem odpadów komunalnych.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się też, jak prawidłowo wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów. Prelegenci podzielą się swoimi uwagami i doświadczeniami z pilotażu wstępnego modułu ewidencji BDO. Przedstawią też dalsze kierunki zmian w ustawie o odpadach.
Kto musi odbyć szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich przedsiębiorców zobowiązanych do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów.
To ważny temat również dla specjalistów ds. ochrony środowiska oraz przedstawicieli firm prywatnych zajmujących się gospodarką odpadami, a także reprezentantów przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej.
Szkolenie skierowane jest również do samorządów.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (DzU z 2018 r. poz. 992) art. 238 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zobowiązuje wielu przedsiębiorców działających w zakresie gospodarowania odpadami do wpisu do rejestru BDO. Obowiązkiem tym objęci są nie tylko wszyscy wytwarzający, transportujący odpady oraz prowadzący ich ewidencję, ale też wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań.
BDO – jak korzystać z nowego systemu?
Szkolenie w Warszawie już za nami
Na pierwsze szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” zorganizowane 29 października w Warszawie przyjechało ponad 160 osób.
Podczas spotkania zaprezentowano najważniejsze informacje dotyczące systemu BDO. Wiele miejsca poświęcono na panele dyskusyjne. Każdy z uczestników miał możliwość zadania pytania, na które prelegenci udzielili wyczerpujących odpowiedzi.
W kwestii BDO pojawia się cały czas wiele niewiadomych zarówno odnośnie przepisów, jak i samej obsługi systemu. Wszelkie wątpliwości można rozwiać właśnie na tego typu profesjonalnych szkoleniach, a także podzielić się swoimi spostrzeżeniami i wymienić doświadczenia.
Zdecydowana większość uczestników bardzo pozytywnie oceniła poziom merytoryczny szkolenia BDO w Warszawie.
gość
Komentarz #28816 dodany 2019-11-04 14:15:37
Zarabiacie na szkoleniach z modułu, który nadal jest w fazie testowej. Żałosne.