Dzięki zagwarantowaniu przez miasto dodatkowych środków możliwe jest rozpoczęcie prac nad projektem. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wybrał już firmę, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę i jednocześnie spełniła wszystkie warunki przetargu. Ostatecznie umowa ma zostać podpisana ze spółką BikeU. Miesiąc funkcjonowania systemu kosztować ma ok. 139 tysięcy złotych. W sumie pierwsze trzy sezony roweru aglomeracyjnego wymagają zabezpieczenia w budżecie miasta kwoty ponad 3,6 mln złotych.
– Liczymy , że wprowadzenie systemu roweru aglomeracyjnego w Bydgoszczy dodatkowo wpłynie na atrakcyjność miasta, a rower stanie się jeszcze popularniejszym środkiem transportu. Warto podkreślić, że pierwsze 20 minut jazdy będzie bezpłatne – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.
Rozwój tego typu systemu transportowego jest popularnym rozwiązaniem w innych miastach w Polsce, m.in.: w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Na terenie Bydgoszczy zaplanowano 31 stacji rowerowych, które mają zachęcać bydgoszczan i turystów do wyboru tego środka transportu.
Bydgoszczanom oraz turystom poruszanie się po mieście w pierwszym okresie po uruchomieniu ułatwi 310 rowerów. Zakup obejmie także 31 rowerów zapasowych, które będą włączane do systemu zależnie od zwiększonego zapotrzebowania.
Opłata rejestracyjna i inicjacyjna Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w kwocie 10 złotych wnoszona będzie jednorazowo i bezwrotnie (z przeznaczeniem jej wykorzystania na pierwsze wypożyczenia). Kontynuacja pierwszej godziny podróżowania w zakresie od 21-60 minuty kosztować będzie 1 zł, druga godzina – 4 zł, trzecia godzina – 6 zł, czwarta i każda następna godzina – 7 zł.
Rowerowy system ruszy 1 kwietnia przyszłego roku. Wypożyczanie rowerów będzie możliwe do końca listopada. W kolejnych latach system będzie pracował od marca do listopada.
Komentarze (0)